۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۶۷۳۶۶
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

جنبش نرم‌افزاری با وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود

حجت‌الاسلام کاملی‌فر گفت: اگر می‌خواهیم روحیه انقلابی گری در حوزه و دانشگاه حفظ و تقویت شود، باید در بحث وحدت حوزه و دانشگاه قدم‌های مؤثری برداشته شود.
حجت الاسلام حسن کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری اعضای ستاد بزرگداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز اظهار داشت: شهید آیت الله مفتح و دیگر علمای حوزوی از جمله شهید مطهری گام‌های مهمی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه برداشتند.

وی با بیان این‌که عده‌ای به دنبال بدبینی حوزویان نسبت به دانشگاهیان و بالعکس هستند، خطرنشان کرد: شناخت شهید مفتح از دانشگاه و حوزه موجب شد تا اقدامات مؤثری برای وحدت حوزه و دانشگاه صورت گیرد، به همین دلیل سالروز شهادت این شهید بزرگوار به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

حجت الاسلام کاملی فر با تأکید بر ضروت‌های وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در زمینه تولید علم موفقیتی داشته باشم، اگر به دنبال جنبش نرم‌افزاری هستیم، اگر می‌خواهیم روحیه انقلابی گری در حوزه و دانشگاه حفظ و تقویت شود، باید در بحث وحدت حوزه و دانشگاه قدم‌های مؤثری برداشته شود.

وی همچنین با تبریک تقارن روز وحدت حوزه و دانشگاه با هفته وحدت، گفت: هر چند در طول 37 سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین الزامات کشور انجام یافته، اما کافی نبوده است؛ حوزه و دانشگاه باید همدیگر را باور و به توانمندی و استعداد‌های همدیگر واقف شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به این‌که همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تحقق مطالبات امام راحل و رهبر انقلاب برگزار می شود، گفت: توسعه و پیشرفت کشور، همدلی سیاسی و اجتماعی، نیازمند وحدت دو مجموعه حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال ترقی و پیشرفت نظام است.

حجت الاسلام کاملی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادسازی حلب از دست گروه‌های تکفیری، اظهار داشت: این پیروزی تنها از این جهت که گروه های تکفیری شکست خوردند، مسرت‌بخش نیست، بلکه باید دانست در این نبرد اراده قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد: این پیروزی، در ادامه پیروزی سیاست‌های نظام اسلامی در مقابل قدرت‌های بزرگ بود؛ آنچه مسلم است؛ جبهه استکبار با راه‌اندازی جنگ‌های تفرقه‌افکنانه میان شیعه و سنی، به دنبال نابودسازی اسلام است که با هوشمندی ایران اسلامی توطئه دشمنان با شکست مواجه می‌شود.

حجت الاسلام کاملی فر آزادی حلب در هفته وحدت را نویدبخش اتحاد مسلمانان در مقابل مستکبران دانست و خاطرنشان کرد: در جبهه مقاومت سوریه تعداد قابل توجهی از جوانان سنی با گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کنند، در کنار انصار الله یمن قبایل سنی و شیعه کنار هم قرار گرفتند، این نشان می‌دهد توطئه دشمن با شکست مواجه شده است./935/202/ب2

ارسال نظرات