۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۶۷۴۰۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

تبلیغ راه مقابله با دسیسه دشمن در جبهه جنگ نرم است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان جنگ امروز دشمن را جنگ مجازی دانست و گفت: برای مقابله با آسیبهای اجتماعی دشمن و مقابله با هجمه های فرهنگی در فضای مجازی باید فرهنگ استفاده درست و تبلیغ به موقع از فضای مجازی تبیین شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با فضای مجازی بیان داشت: با وجه به متفاوت بودن زمان و عصرها ابزار بهره برداری از آنها نیز متفاوت است.

وی با بیان اینکه داشتن اطلاعات کافی و آگاهی از فن و علم لازم برای استفاده از فضای مجازی و بهره برداری درست ضروری است، افزود: برای جلوگیری از آسیبها و آثار مخرب فضای مجازی با داشتن اطلاعات لازم باید بتوانیم از ویژگیهای مثبت آن بهره مند شویم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان جنگ امروز را جنگ فضای مجازی دانست و اظهار داشت: با توجه به گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن آن برای عموم مردم به ویژه نسل جوان، تبادل اطلاعات و مبارزه مغزها در پیش است و نیازمند به فرهنگ سازی به موقع است.

وی با اشاره به اینکه امروزه در فضای مجازی و با مبارزه مغزها افراد طرف مقابل خویش را نمی بینند و به راحتی اثرپذیر هستند، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آثار مخرب آن باید علم و آگاهی کامل در زمینه استفاده درست از این فضاها را داشته باشیم.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی بدون علم و آگاهی مایه ننگ و خفت خانواده ها می شود، افزود: برای مقابله با هجمه های دشمن باید از علم مجازی و رسانه ای آگاه باشیم.

وی فراگیری علم مجازی و رسانه ای را مهم تر از علم فیزیکی عنوان کرد و اظهار داشت: داشتن علم و آگاهی لازم و به کارگیری آن بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه فضای مجازی را برای خانواده هایی که از سواد کافی در استفاده از این امکانات را ندارند مضر و سمی کشنده دانست و گفت: با بالا بردن سطح اطلاعات خویش باید نسبت به استفاده جوانان از این فضاها هوشیار باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت، مدیریت و کنترل فرزندان از سوی نهاد خانواده در زمینه بهره گیری درست از فضای مجازی خاطرنشان کرد: مدیریت و نظارت به موقع راه خنثی کردن توطئه های دشمن در این عرصه و مصون سازی نسل جوان در برابر هجمه ها است.

حجت الاسلام غلامی تبلیغ را مهم ترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن خواند و افزود: با ترویج فرهنگ صحیح بهره برداری از فضای مجازی و افزایش اطلاعات مخاطبان، می توان به مقابله با شبهات پرداخت.

وی مهم ترین ابزار مقابله با آسیبهای اجتماعی را شناخت آسیب و سپس درمان آن عنوان کرد و یادآور شد: مبلغان و طلاب ما با تبلیغ به موقع و اثرگذار در فضای مجازی با تکیه بر علم روز و داشتن اطلاعات لازم به مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن بپردازند./302/9459/ب1

ارسال نظرات