۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۴۶۷۴۲۸

لرستان میزبان کنگره عالم واقف

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری کنگره بزرگ عالم واقف در استان خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.
وقف

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: کنگره بزرگ عالم واقف با محوریت آیت‌الله مهدی قاضی خرم‌آبادی، اسفندماه سال جاری در استان لرستان برگزار می شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه کنگره بزرگ عالم واقف در هفته وقف قرار بود برگزار شود، زمان برگزاری این کنگره به 11 اسفندماه جاری موکول شد.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اینکه 15 بهمن ماه امسال آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره عالم واقف است، افزود: وقف از دیدگاه قرآن و عترت، نقش وقف در رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و وقف و اقتصاد مقاومتی از موضوعات مقالات ارسالی است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان خدمات برجسته عالم واقف، آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی در امورات خیر، خدمات ارزنده وی پیش از انقلاب و پس از آن در جهت خدمت به انقلاب، ارائه راهکارهای نوین با رعایت شرع و قانون در بهره ‌برداری از موقوفات در سطح ملی و استانی را از دیگر محورهای ارسال مقالات به دبیرخانه این کنگره برشمرد.

وی افزود: کنگره «عالم واقف» با هماهنگی استاندار لرستان و خانواده مرحوم قاضی، در راستای معرفی آثار و برکات وقف و تبیین بیشتر این فرهنگ در جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس زاده برگزاری کنگره عالم واقف را فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ وقف و هدایت نیات واقفان به سمت نیازهای جامعه عنوان کرد و گفت: در سایه گسترش فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه برطرف می شود.

وی با بیان اینکه ترویج و تبیین فرهنگ وقف نیازمند فرهنگ سازی در طول ایام سال است، اظهار داشت: توجه به این مهم نباید پس از پایان هفته وقف فراموش شود بلکه باید از ظرفیتهای تبلیغی برای گسترش و تقویت این مهم در جامعه بهره مند شد.

رسانه ها ظرفیتی بزرگ در جهت نهادینه سازی فرهنگ وقف هستند

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در عرصه های گوناگون، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها می توان در گسترش فرهنگ وقف و افزایش نیات واقفان به سمت نیازهای جامعه بهره مند شد.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان در بقاع متبرکه در طول سال خاطرنشان کرد: در کنار اولویتهای تبلیغی مبلغان با توجه به مناسبتهای تبلیغی پرداختن به موضوع وقف و نهادینه سازی آثار و برکات این مهم از دیگر اولویتهای تبلیغی مبلغان است./302/9459/ب1

ارسال نظرات