۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۶۷۴۳۲
نماینده ولی فقیه در ایلام:

آقای رییس جمهور کاش زودتر پاسخ بدعهدی آمریکا را می دادید

نماینده ولی فقیه در ایلام موضع گیری رییس جمهور در برابر بدعهدی های آمریکایی ها را خوب اما در عین حال دیر هنگام توصیف کرد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، روز چهارشنبه در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) ایلام به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان و  فرزند گرامی و گرانقدرش امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت مناسبت های مهمی است.

وی ادامه داد: هفته وحدت یکی از مهمترین برنامه ها و مناسبتهای کشور عزیز ماست که هر سال در آستانه میلاد مبارک پیامبر اکرم(س) از طرف امام راحل(ره)  هفته وحدت اعلام شد که عالمان و اندیشمندان جهان اسلام دور هم جمع می شوند و برای پیشبرد اهداف عالیه اسلام و وحدت امت اسلامی برنامه ریزی می کنند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: قطعا یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی وحدت بود و این از مولفه های مهم نظام اسلامی ماست که با کلمه وحدت بین اقشار مختلف جامعه خواص، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان بازاریان و همه قشرها زیر چتر وحدت با محوریت امام  و ولایت فقیه آمدند و توانستند بزرگ ترین و بی نظیرترین انقلاب اسلامی  را در جهان  رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان این که قطعا این وحدت دشمنان کینه توزی هم دارد که در راس همه این دشمنان نظام سلطه به رهبری  آمریکا، ارتجاع عرب و جریان های نفاق  داخلی است، گفت: اگر یک نگاهی به 37 سال عمر انقلاب بیندازیم همیشه  این جریانها برای ضربه زدن به وحدت ملت ایران بلکه بالاتر از آن  وحدت جهان اسلام تلاش می کنند  که این وحدت را به تفرقه و اختلاف  تبدیل کنند و معمولا آنها اگر موفقیت و پیشبردی  داشتند همیشه در کنار اختلاف و تفرقه بین  امت اسلامی و جهان اسلامی و در  داخل هم در بین قشرها و گروها است.

وی افزود: دشمن هیج وقت بیکار نمی نشیند و  همیشه در تلاش است که این وحدت دشمن شکن را  از ملت بگیرد و وحدت همیشه با محوریت ولی فقیه بوده است. در دوران طیبه حیات امام(ره) محوریت را به عهده داشتند و امروز هم رهبری حکیمانه رهبر فرزانه  انقلاب محور وحدت هم در داخل کشور و هم در جهان اسلام است. امت اسلامی رهبری رهبر انقلاب را بعنوان یک راهبرد برای خود در مقابل دشمنان پذیرفته است و آثار این را می بینیم شکستهای  پی در پی نظام سلطه و توطئه هایی که در این چند سال اخیر  در قالب یک ائتلاف علیه جبهه مقاومت در سوریه لبنان و عراق راه انداختند که بین قشرهای مختلف  جامعه  اسلامی تفرقه بیندازند و بعد هم یک جریان  بسیار زشت پدیده نادرست بنام داعش درست کنند که با خونریزیها فراون وکشتارهای بی رحمانه این اتحاد را بر هم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: بحمدلله شواهد و قرائنی است که دشمن در این جبهه شکست خورد و پیروزی آخر که شهر حلب یک شهر نبود و جبهه کوچک نبود این جبهه  امتداد موصل و لبنان است و حتی  اینها اگر موفق می شدند در نهایت برای کشور عزیز ما  هم خط و نشان کشیده بودن که بخشی از خاک ایران را اینها  ضمیمه کنند به نقشه شومی که مثلث شوم و پلید آمریکا و  صهیونیست و ارتجاع عرب به سرکردگی عربستان  و بعد هم قضیه یمن اینها نقشه های شومی بودند که در نهایت  برا ی ضربه  زدن به انقلاب و انقلاب اسلامی بود اما با راهکارهایی که رهبر فرزانه ارائه دادند.

وی خاطر نشان کرد: بحمداله ما شاهد افول و نابودی این جریان هستیم و پیروزی جبهه مقاومت و این در پرتو همان وحدتی است که علما و دانشمندان و اندیشمندان  جهان اسلام چه ایرانی چه عراقی چه سوری و لبنانی، یمنی رقم زدند.

وی ادامه داد: در جمهوری یمن می بینید هر روز که می گذرد این مردم مظلوم اما شجاع و غیور  پیروز و پیرزویهای بزرگ به دست می آورند و عربستان سعودی در وضعیت بحرانی قرار گرفت البته عربستان  در خیلی از جبهه در برابر ایران  شکست خورد  این را فقط ما نمی گوییم بلکه حامیان اصلی آنها یعنی آمریکا و صهیونیست ها می گویند. در هر جبهه ای که عربستان با ایران مواجه شد شکست خورد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حتی اینها سه سال پیش یک توطئه هماهنگی  که بین آمریکا،  اسراییل و ارتجاع عرب بود  آمدند قیمت نفت را با یک سقوط آزاد نفت که در واقع برای ضربه زدن به ایران بود و آن هم با توافق هسته ای که ما با ایران 5+1 داشتیم این توطئه را فراهم آوردند که  اقتصاد ما را فلج کنند با این توطئه که قیمت نفت را کاهش دهند گرچه ضررهای  جبران ناپذیری هم به کشورهای  مرتجع عرب  و خائن عرب هم وارد شد.

وی گفت: همیشه وقتی که دموکراتها بر سر کار می آمدند بحث گفتگو و روابط دیپلماسی مطرح می کردند شما در 8 سال حکومت اوباما روز  اولی که بر سر کار آمد با شعار تغییر آمد  و گفت می خواهم با مقامات ایرانی مذاکره کنم  و نامه ای خدمت  آقا نوشتند اما می بینیم که در این هشت سال دشمنی قویتر و یک وضعیت بدتری  نسبت به دوران بوش پسر بود.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در آستانه اجرای برجام نامه نوشت و 9 بند را به متذکر شدند، اما می بینیم بعد از اجرای برجام باز تحریم ها برخلاف بندهایی که خود آمریکاییها امضا کردند شروع شد.

این مدرس حوزه با بیان این که ما نمی دانیم دستگاه دیپلماسی ما تا چه میزان  غفلت کرده است، گفت: بعد از یکسال نامه دکتر روحانی  به وزارت خارجه دیر هنگام بود  و باید شش ماه قبل اینکار می شد وقتی رهبر فرمودند که مذاکرات را فرسایشی نکنید ولی متاسفانه شد حالا ما نمی توانیم واقعیات را انکار کنیم در توافق هسته ای آمریکایی ها سر ما کلاه گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: وقتی سر ما کلاه گذاشتند که ما به توصیه های رهبری توجه نکردیم، پیشگام شدیم هنوز جوهر توافق خشک نشده بود که خود این رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت ساختار تحریم ها بر سر جای خود باقی است، این با کلیه تحریم ها منافات دارد  باز ما می گوییم ما اعتماد سازی کردیم.

وی گفت: این آقایان چه جوابی دارند آفتاب تابان، فتح الفتوح و بزرگتر از آزادی خرمشهر این شد که شما نامه بنویسید که دوباره شروع کنید وقتی بتن ریختند به  تاسیسات هسته ای ما را تعطیل کردند و هزاران  دانشمند هسته ای را با بی  احترامی از کار باز داشتند  نتیجه چه شد؟ نه چرخه اقتصاد گردید بلکه بحران اقتصاد بیشتر  شد  و ما همه را به توافق هسته ای گره زدیم  .

امام جمعه ایلام ادامه داد: دستاوردهایی که ما برای برجام  داشتیم را باید از دست رفته ها بگوییم،  این شهامت را داشته باشیم یاد بگیریم و به ملت بگوییم اشتباه  کردیم و به رهنمودها ی رهبری گوش ندادیم. هنوز آنها هیچ کاری انجام ندادند  ما پیشگام شدیم و همه چیز را تعطیل کردیم  این آقایان چه جوابی دارند؟

نماینده ولی فقیه در ایلام خاطر نشان کرد:  دانش هسته ای رهآورد خون  شهدای بزرگ و مقاومت ملت ایران یک شب  تحویل آقایان دادیم در برابر تعهد بر روی کاغذ.  از موضع گیری رییس جمهور در 16 آذر تشکر می کنیم اما دیر بود شما باید وقتی که دیدید اینها نقض برجام می کنند شروع به موضع گیری می کردید.

 وی در پایان با بیان این که آمریکا بخاطر اقتدار نظامی و مقاومت ملت ایران هیچ گاه دست به حمله نظامی نخواهد زد، گفت: اینکه می گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشته، حرف غلطی است زیرا که ژنرال های جنگ سالار آمریکا و قهرمانان آنان در جنگ های ویتنام و دیگر نقاط بارها گفتند که حمله نظامی به ایران کار بسیار اشتباه و غلطی است./879/پ202/ج

ارسال نظرات