۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۶۷۴۵۱
عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان:

زیارت بقاع متبرکه نشانه مودت و اجر رسالت پیامبر اسلام است

حجت الاسلام دهشت گفت: طبق روایات، مودت غیر از محبت بوده و دوست داشتن تنها نیست بلکه ابراز دوستی و محبت است بنابراین زیارت بقاع متبرکه ابراز دوستی، نشانه مودت و اجر رسالت پیامبر اسلام(ص) است.
حجت الاسلام مرتضی دهشت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان، امشب در جمع زائران استان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر گفت: وهابیون می گویند برای گرفتن حوائج نیازی به واسطه قرار دادن بین انسان و خدا نیست و این واسطه گیری شرک محسوب می شود.

وی افزود: اگر واسطه قرار دادن برای حوائج شرک است واسطه مرده و زنده تفاوتی ندارد و در همه زمانها شرک محسوب می شود.

عضو هیأت امنای اتاق فکر تبلیغ خراسان گفت: در آیه ای از قرآن می خوانیم: «رَأَيْتُهُمْ لِي سَاجِدِينَ» برادران یوسف برای خدا سجده کردند و سجده ما به جهت کعبه و برای خدا بوده و کعبه هدف سجده مسلمانان نیست.

حجت الاسلام دهشت تصریح کرد: برادران یوسف پدرشان را واسطه کرده تا برایشان از خداوند طلب استغفار کند و حضرت یعقوب درخواست آنها را رد نکردند.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) در توضیح آیه «سوف أستغفر لكم ربي» فرمودند: تنبیه فرزندان یک علت تأخیر حضرت یعقوب(ع) در دعا و استغفار برای فرزندانش بوده و دیگر اینکه می خواستند در نماز شب جمعه برای آنها دعا کند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: تمام امت اسلامی به جز وهابیت واسطه قرار دادن را قبول دارند، وهابیت در زبان قبول نداشته ولی در عمل قبول دارند، چرا که طبق مکتوبات خودشان در یکی از خشکسالی های مدینه وقتی با خواندن نماز استثغاء باران نیامد، با راهنمایی عایشه، سقف مزار پیامبر اکرم(ص) را شکافته، پیامبر را واسطه کرده و خداوند را به صاحب مزار قسم داند و باران آمد.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به آیه «قُل لا أَسئَلُكُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى»، اظهار کرد: پیامبر رحمت طبق دستور خداوند، مودت را به عنوان اجر رسالت درخواست کرده است.

وی خاطر نشان شد: طبق روایات، مودت غیر از محبت بوده و دوست داشتن تنها نیست بلکه ابراز دوستی و محبت است زیارت بقاع متبرکه ابراز دوستی و نشانه مودت و اجر رسالت است. طبق روایات اگر کسی مودت دارد باید حب و بغض داشته و فقط به زبان نبوده و در قلب هم باشد.

حجت الاسلام دهشت ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) می فرمایند اگر ادعای مودت دارید، باید دنبال رو ما باشید، مدافعان حرم و شهدای آنها به این دستور لبیک گفته و به دفاع از حرم ائمه پرداختند.

وی افزود: دانستن کلام ائمه، تاریخ ولادت، شهادت ایشان و نام گذاری فزرندان به نام اهل بیت علیهم السلام طبق روایات از نشانه های مودت است.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: طبق روایات اسلامی اگر کسی چهار یا پنج فرزند داشته و نام پیامبر اکرم(ص) و علی(ع) را بر فرزندانش نگذارد جفا کرده است.

حجت الاسلام دهشت ابراز داشت: به پناه اهل بیت(ع) رفتن و درخواست کردن از ایشان هنگام زیارت از آداب زیارت است./101/930/ب1

ارسال نظرات