۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۶۷۴۵۴
آیت الله مجتهد شبستری:

خطر ابتذال فرهنگی جدی است

امام جمعه تبریز ابتذال فرهنگی در جامعه را بی سابقه دانست و گفت: دشمنان با در اختیار داشتن ابزارآلات فراوان از راه‌های مختلف وارد شده اند و می خواهند جوانان و نوجوان‌های عزیز را از دستمان بگیرند و فاصله بین آنها و اسلام ایجاد کنند و در این عرصه مسؤولیت دانشگاه ها خطیر است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم آیین افتتاح ساختمان اداری شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک هفته وحدت و فرارسیدن میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: فلسفه دعوت رسول گرامی اسلام حیات شرافتمندانه بشری است.

وی با استناد به فرمایشات اهل بیت(ع)، افزود: به وسیله علم و دانش است که دلهای بشر زنده می شود، علم نور و جهل ظلمت است، روزی پیامبر اسلام محمد مصطفی(ص) وارد مسجد شدند، حلقه ای از مردم مشغول مذاکره علمی بودند و حلقه ای مشغول ذکر و دعا، پیامبر ابتدا در کنار حلقه علمی نشستند و بعد سراغ حلقه ذکر رفتند. گفتند یا پیامبر چرا آن حلقه علمی را جلوتر انداختی؟ فرمود: به وسیله علم است که انسان خداوند را پرستش و معرفت پیدا می کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برترین فضائل عفت است، تصریح کرد: اخلاق همان آموزه ها و ارزشهای دینی است و اگر علم و اخلاق در کنار هم باشند، بشر با این دو بال می تواند به اوج سعادت پرواز کند ولی اگر یکی از دیگری جدا شود، قطعاً آن جامعه پیشرفت و تعالی نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: آدم معمولی اگر بخواهد خیانت بکند نهایت یک گونی برنج می دزدد، اما اگر یک تحصیل کرده بدون ایمان خیانت کند با نیش قلم ممکن است میلیاردها اختلاس کند و لذا امام راحل مکرر می فرمودند؛ علم جهت دار در جامعه ما باید رواج داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: علم جهت دار باید معیار دانشگاه ها باشند تا علم در آنجا پیشرفت داشته باشد، دانشگاه های ما مرکز علم و مایه افتخار هستند و باید در کنار علم آموزی، معنویت و اخلاق هم حاکم باشد، دشمنان دیرینه اسلام می خواهند این دو بال علم و اخلاق را از نظام جمهوری اسلامی قیچی کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در صدد تضعیف فناوری و پیشرفت علمی در کشور عزیزمان ایران هستند و هم دنبال آن هستند که اخلاق را در جامعه ما از بین ببرند، گفت: فناوری هسته ای یک دانش است و بر طبق فتوای مقام معظم رهبری استفاده تسلیحاتی از آن جایز نیست، دشمن با وجود فهم این مطلب بعد از مذاکره برجام را نقض کردند و چهره پلید آمریکا برای همه مشخص شد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به جنایات آمریکا بر علیه ملت ایران، تصریح کرد: از کودتای ۲۸ مرداد تا نقض برجام، نشان داد نباید به آمریکا اعتماد کرد، دشمنان ما نمی خواهند دانشگاه ها از نظر علم و اخلاق پیشرفت داشته باشند و از طریق ماهواره ها و وسایل ارتباط جمعی دنبال تضعیف اخلاق و اعتقادات دینی مردم هستند.

وی  ابتذال فرهنگی در جامعه را بی سابقه دانست و ابراز داشت: دشمنان با در اختیار داشتن ابزارآلات فراوان از راههای مختلف وارد شده اند و می خواهند جوانان و نوجوانهای عزیز را از دستمان بگیرند و فاصله بین آنها و اسلام ایجاد کنند و در این عرصه مسؤولیت دانشگاه ها خطیر است، با وجود خطر جدی باید بیش از گذشته به فکر پیشرفت علم و اخلاق بود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به کلمه آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: منظور از آزاد در نام این دانشگاه ولنگاری نیست، در دانشگاه ها باید مظاهر و آثار اسلامی نمایان شود، این حکومت اسلامی که با خون مقدس شهداء پایه گذاری شده است، این صحیح نیست که عده ای جان خود را فدا کنند و عده ای پوششهای نامتعارف داشته باشند.

وی بر رعایت حجاب در ادارات و دانشگاه ها تاکید کرد و ابراز داشت: اینگونه رفتارها سازگار با جامعه اسلامی نیست، هم مطالبه خانواده های معظم شهداء و هم رهبر عزیزمان که می فرمایند؛ مشکلات اقتصادی موجب پریشانی فکر نمی شود اما مشکلات فرهنگی، گاه خواب را از انسان می رباید، این تعبیر رهبر عزیز ماست، باید به ندای رهبرمان لبیک بگوییم./۸۵۴/پ203/ج1

ارسال نظرات