۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۷۴۶۳
کارشناس مذهبی:

تقویت اقتصاد داخلی راهکار مبارزه با آمریکا است

کارشناس مذهبی گفت: تنها راه مبارزه با آمریکا و استکبار تقویت اقتصاد داخلی و بکارگیری نیروی بومی برای کیفی سازی تولیدات داخلی است.
حجت الاسلام داوود چمانی، کارشناس مذهبی و امور دینی در استان مرکزی

حجت الاسلام داود چمانی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، پیرامون نقض برجام از جانب آمریکا، ابراز کرد: تنها راه مبارزه با آمریکا و استکبار تقویت اقتصاد داخلی و بکارگیری نیروی بومی برای کیفی سازی تولیدات داخلی است. 

وی افزود: امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است؛ از این رو طبق آیات قرآن کریم کار شیطان ایجاد تفرقه و دشمنی است.  

کارشناس مذهبی با بیان اینکه در طول انقلاب و حتی قبل از آن و از زمان کودتای ۲۸مرداد تا الان آمریکا کارنامه سیاهی دارد، اظهار داشت: در طول این مدت حتی یک نقطه روشن نیز در کارنامه آمریکا نمی بینیم که بخواهیم به آن اعتماد کنیم.

حجت الاسلام چمانی ادامه داد: در جریان برجام با توجه به اینکه وضعیت در سطح بین الملل و منطقه به گونه ای بود که شاید خیلی ها عنوان می کردند چرا نمی شود با آمریکا مذاکره کرد به همین دلیل مسوولان ارشد تصمیم گرفتند باب مذاکره باز شود.

کارشناس مذهبی و امور دینی افزود: رهبر معظم انقلاب در زمان مذاکره فرمودند عزتمندانه مذاکره کنید و باز فرمودند به این مذاکره خوش بین نیستم.

حجت الاسلام چمانی اضافه کرد: علت این فرمایش مقام معظم رهبری به خاطر خوی استکباری و ددمنشانه آمریکا است و برجام نیز ثابت کرد آمریکا قابل اعتماد نیست.     

کارشناس مذهبی ابراز کرد:در جنگ تحمیلی هشت ساله و در بمباران های شیمیایی و بمباران های شهرهای ایران آمریکا از صدام حمایت می کرد، در ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران بر آسمان خلیج فارس پرتاب کننده موشک را آمریکا تشویق کرد.

حجت الاسلام چمانی با اشاره به اینکه در دنیا هر جا ناامنی، ناآرامی، خونریزی و ظلم و ستم وجود دارد به دولت استکباری آمریکا و صهیونیسم برمی گردد، گفت: این ویژگی ها و شرایط نشان می دهد که در هیچ زمینه ای نمی شود با آنها مذاکره کرد و آنها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: آنها مقاصد خودشان را پیش می برند و آمریکا به دنبال ایجاد جریان نظم نوین جهانی است تا بتواند دنیا را در سیطره خویش قرار دهد و در جهان حکم فرما شود؛ از این رو استقلال هیچ کشوری برایش مهم نیست.

کارشناس مذهبی یادآور شد: قطعا با این شرایط آزادی خواهان عالم ساکت نخواهند نشست و همانطور که امام راحل وقتی انقلاب را آغاز کردند با وجود دو بلوک شرق و غرب ثابت کردند همیشه می توان راهی برای استقلال پیدا کرد.

کارشناس مذهبی افزود: همه آزادی خواهان عالم معتقدند انسان آزاد آفریده شده است و این استقلال باید در وجود همه انسان ها باشد و در واقع و به اعتقاد اینجانب اگر آمریکا در امور کشورهای دیگر دخالت نکند آنها راهی را برمی گزینند که به زودی آمریکا و کشورهای حامی آن منزوی می شوند.

حجت الاسلام چمانی خاطرنشان کرد: آمریکا قابل اعتماد برای اینکه انسان بتواند در مسیر تکامل و تعالی او را همراه خود قرار دهد نیست.

 کارشناس مذهبی ادامه داد: در جریان نقض برجام شاهدیم که از زمان توافق هسته ای و بعد از مذاکره طولانی در این زمینه جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرد و کشورهای مقابل از عمل به تعهداتشان سرباز زدند و بعد از برجام به علل مختلف ما باز با تحریم مواجه شدیم.

حجت الاسلام چمانی با بیان اینکه نقض برجام نشان داد مذاکره برای آمریکا معنا و مفهومی ندارد، توضیح داد: به فرمایش امام راحل رابطه ما با آمریکا همچون رابطه گرگ و میش است چرا که آنها خوی استکباری خود را دارند، از این رو تمامی کشورهای مسلمان و ملت شریف ایران باید همچنان هوشیار، بابصیرت و ولایتمدار باشند و همه برای مبارزه با استکبار حول محور ولایت و رهبری حرکت کنند.

کارشناس مذهبی در پایان تصریح کرد: تقویت اقتصاد داخلی تنها راه مبارزه با استکبار است و همانطور که ایران اسلامی در بسیاری از زمینه ها همچون نظامی، علمی و سلول های بنیادی در زمره بهترین های دنیا است باید در زمینه اقتصاد هم با حفظ تعامل با سایر کشورها سرآمد باشد./842/302/ب2

ارسال نظرات