۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۴۶۷۴۶۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری جشن بزرگ کارگری به‌ مناسبت هفته وحدت با حضور مدیر مؤسسه غدیرشناسی در تالار شهید آوینی بندرعباس، رد رشوه ۱۰ میلیارد ریالی و کشف محموله یک تن و ۵۴۰ کیلوگرمی موادمخدر در هرمزگان و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در سیریک از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله سعید شاه آبادی مدیر مؤسسه غدیرشناسی با بیان اینکه وحدت پیش از آن که فرمان ولی فقیه باشد، یک دستور عقلی است، تفرقه را خواست و نقشه دشمنان اسلام دانست و گفت: بهترین پاسخ برای خنثی سازی توطئه دشمن، یکپارچگی و یکدلی است.

وی با اشاره به وضعیت منطقه، افزود: امروز با دسیسه استکبار و عوامل منطقه ای آن، بسیاری از کشورها درگیر ناامنی و جنگ هستند اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام و رهبری، امن ترین فضای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... در ایران حاکم است.
 
مدیر مؤسسه غدیرشناسی با ذکر این مطلب که همه توطئه های ایجاد شده در منطقه بخاطر ناامن کردن کشور ماست، تصریح کرد: اگر دشمنان اسلام امروز مسلمانان منطقه را به جان همدیگر انداخته اند، هدف اصلی آنها ایجاد تنش و آشوب در ایران اسلامی بوده و هست اما لبیک گویی آحاد مردم به رهبران دینی جامعه اسلامی سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده است.
 
آیت الله شاه آبادی با بیان اینکه دشمن با اصل اسلام مشکل دارد و شیعه و سنی برایش فرقی نمی کند، به اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز اهل سنت و تشیع در هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: نقشه دشمن این است که امت اسلام را به جان هم بیندازد تا بتواند به منافع نامشروع خود دست یابد.
 
وی در ادامه با اشاره به وجود گروه های تندرو در بین شیعه و اهل سنت، یادآور شد: گاهی از سوی برخی از شیعیان تندرو، ما را به شیعه وحدتی متهم می کنند و گمان می برند که با این کار می توانند ما را از این کار عقلی دور کنند؛ در حالی که وحدت و یکدلی خردمندانه ترین کار است.
 
مدیر مؤسسه غدیرشناسی به تشریح وحدت پرداخت و گفت: قرار نیست که در وحدت، طرفین از عقاید خود  و حتی تبلیغ آن دست بردارند.
 
وی برترین پیام غدیر را وحدت برشمرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) در غدیر خم همه مسلمانان را جمع کرد و ابتدا در رابطه با توحید سخن گفت و یکی از مهمترین بخش های سخنان رسول خدا در غدیر، ولایت امام علی(ع) بود.
 
آیت الله شاه آبادی ضمن انتقاد از تفکری که برای دفاع از ولایت به نمادهای اهل سنت حمله می کند، تاکید کرد: عده ای در مراسم عیدالزهرا(س)، به نام ولایت، اقدام به هنجارشکنی می کنند؛ همان طوری که تکفیری ها جنایت و خیانت می کنند به همان شکل نیز شیعیانی که با عنوان دفاع از اهل بیت(ع) هنجارشکنی می کنند خیانکار و از ایادی استکبار هستند و از نگاه ما خطر آنها اگر از وهابیت بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.
 
وی تصریح کرد: ملت ایران به ویژه هرمزگانی ها با این همزیستی مسالمت آمیز، پاسخ دندان شکنی به همه کسانی می دهند که درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان هستند.
 
آیت الله شاه آبادی با بیان اینکه برای دفاع از مکتب اهل بیت(ع)، راه استدلال باز است، خاطرنشان کرد: هم اینک کارگاه های غدیرشناسی در یک فضای استدلالی با حضور ده ها نفر از علمای اهل سنت دایر است و ان شاالله به دنبال آن هستیم که فضای مباحثه های علمی و استدلالی بدون تنش را برای برگزاری مناظره های عالمانه و منصفانه راه اندازی کنیم.
 
وی با اشاره به همراهی اهل سنت با نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، تصریح کرد: سخنان وحدت بخش علمای اهل سنت که بخشی از آن در همین جشن ایراد شد همان پتکی بر سر دشمنان است.
 
مدیر موسسه غدیرشناسی با اشاره به اینکه اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند، یادآور شد: بسیاری از جامعه اهل سنت نام فرزندان خود را نام اهل بیت(ع) می گذارند و به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) می روند.
 
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که پیام وحدتی که امروز در ایران اسلامی حمکفرماست در آینده نه چندان دور در سرزمین های اسلامی طنین انداز شود.

رد رشوه ۱۰ میلیارد ریالی/محموله یک تن و ۵۴۰ کیلوگرمی موادمخدر در هرمزگان کشف شد

سردار ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف محموله یک تن و ۵۴۰ کیلوگرمی موادمخدر در غرب استان خبر داد و گفت: یک فرد ناشناس با تماس تفلنی با رئیس ایستگاه پلیس در بندرخمیر پیشنهاد رشوه ۱۰ میلیارد ریالی را داده بود که ماموران انتظامی آنرا رد کردند.

وی، زمان کشف این محموله را ساعت 15 روز گذشته(دوشنبه 21 آذر) از یک دستگاه تانکر سوخت در بندرخمیر اعلام کرد.
 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: نیروی انتظامی با رصد اطلاعاتی طی چند روز گذشته متوجه جابه جایی محموله مواد مخدر در غرب استان شد که در نهایت روز گذشته با همکاری انتظامی بندرخمیر و پلیس مبارزه با مواد مخدر این محموله کشف و یک نفر نیز در این رابطه به چنگ پلیس افتاد.
 
به گفته سردار ملکی از ابتدای سال جاری تا کنون 63 تن مواد مخدر در استان هرمزگان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است.
 
وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد از مواد مخدر ورودی به هرمزگان از راه دریا از شرق استان می آید و از غرب استان نیز به مقصد باراندازهای مرکز کشور خارج می شود.

نمایشگاه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری در سیریک گشایش یافت

 در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره منطقه ای داستان « مکران »، نمایشگاه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سیریک گشایش یافت.

 در این نمایشگاه که با حضور میهمانان و شرکت کنندگان افتتاح شد، سعی شده صنایع دستی و جاذبه های گردشگری شهرستان سیریک در سواحل دریای مکران معرفی شود.
 
مصطفی کریمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک با بیان اینکه این نمایشگاه در قالب شش غرفه راه اندازی شده است، گفت: این شهرستان دارای پتانسیل و ظرفیت های فراوان گردشگری است که در این نمایشگاه بخشی از این جاذبه ها به صورت عکس در معرض دید عموم قرار داده شده است.
 
وی به پوشش بومی محلی مردم منحصر به فرد منطقه اشاره کرد و افزود: بخشی از نمایشگاه نیز به معرفی این نوع پوشش اختصاص دارد.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک، عرضه صنایع دستی دریایی، حصیربافی، زری بافی، پولک دوزی، گلابتون دوزی و ... را از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد.
 
نمایشگاه صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری از 24 تا 25 آذر در دو نوبت صبح و عصر پذیرای عموم است.
 
نخستین جشنواره منطقه ای داستان « مکران » از امروز 24 آذر به میزبانی استان هرمزگان در شهرستان سیریک آغاز و تا پنجشنبه شب 25 آذر ادامه دارد.

میهمانان نخستین جشنواره منطقه ای داستان « مکران » وارد سیریک شدند

میهمانان نخستین جشنواره منطقه ای داستان « مکران » لحظاتی پیش وارد شهرستان سیریک در شرق استان هرمزگان شدند.

 15 نفر از داستان نویسان برگزیده از استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان و همچنین 28 نفر از نویسندگان استان هرمزگان از جمله میهمانان نخستین جشنواره منطقه ای داستان « مکران » هستند.

داستان خوانی، برپایی کارگاه نقد و بررسی آثار، اعزام تور گردشگری به «خور آذینی» و برگزاری مراسم اختتامیه با حضور مسئولان، نویسندگان و دوست داران حوزه داستان نویسی از برنامه های این جشنواره دو روزه است.
 
120 اثر از داستان نویسان استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که هیات داوران  چهار اثر برتر و 11 اثر برگزیده برای ارائه در مرحله پایانی انتخاب کرد./851/303/ب2

ارسال نظرات