۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۶۷۴۷۱
امام جمعه عجب شیر:

هفته وحدت توطئه تفرقه دشمنان را نقش بر آب کرد

امام جمعه عجب شیر با اشاره به تدابیر امام راحل در برابر توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه، گفت: با تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت، توطئه اختلاف افکنی دشمنان با هدف اختلاف مسلمانان در روز میلاد پیامبر نقش بر آب شد.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به 12 ربیع الاول آغاز هفته وحدت، اظهار داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری و بزرگان دین باید فرقه های اسلامی در برابر دشمن مشترک متحد شوند و اجازه ندهند توطئه استکباری دشمن علیه اسلام به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه دشمن از هر بهانه ای برای تفرقه میان مسلمانان بهره می برد، ابراز داشت: بسیاری از دشمنان با استفاده از بهانه میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) که در میان اهل سنت و شیعه روز آن مختلف است به دنبال اعمال توطئه های مختلفی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان بودند.

امام جمعه عجب شیر با اشاره به تدابیر امام راحل در برابر توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه، خاطرنشان کرد: با تدبیر امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته وحدت این توطئه بزرگ دشمن خنثی شد و دشمن نتوانست از این بهانه نیز برای تفرقه میان مسلمانان استفاده کند.

وی با اشاره به این که اقدام امام راحل در نامگذاری هفته وحدت دوراندیشی بزرگی است، گفت: این دوراندیشی بر وحدت میان مذاهب اسلام زمینه سازی کرد، امام راحل نه تنها در حکومت داری بلکه در مباحث علمی انقلاب ایجاد کرد و با شناختن یزید زمان به رویارویی با آن و حفظ دین جدش پرداخت.

حجت الاسلام شربیانی با تأکید بر اتحاد و وحدت میان مسلمانان جهان و منطقه، تصریح کرد: اگر مسلمانان به وحدت برسند دشمن نخواهد توانست به مسلمانان ضربه بزند، اقتدار مسلمانان و کشورهای اسلامی در گرو وحدت و اتحاد میان مسلمانان بر بسیاری از مشترکات میان فرق اسلامی است که از موارد اختلافی بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت نقطه عطفی برای اتحاد میان کشورهای اسلامی است، گفت: امروز گروه های تکفیری توطئه بزرگ دشمنان برای بد جلوه دادن مسلمانان در جهان و تفرقه میان مسلمانان است، بنابراین باید با هوشیاری در برابر این توطئه ها ایستاد.

امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه به فضل الهی گروه های تکفیری با اتحاد میان مسلمانان و بسیج مردمی در حال نابودی است، تصریح کرد: نابودی گروه های تکفیری از برکات وحدت و بسیج مردمی بود، بنابراین باید وحدت میان مسلمانان را جدی گرفت و به سمت وحدت حرکت کرد./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات