۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۶۷۴۹۲
سید حسن خمینی در جمع میهمانان کنفرانس وحدت:

وحدت سیاست کلی و استراتژی اسلام است

تولیت مرقد امام راحل، وحدت را یکی از مظلوم‎ترین موضوعات جهان اسلام عنوان کرد و گفت: امروز شاهد افراط و تفریط میان اهل‏ تسنن، شیعیان و دیگر گروه‏های اسلامی هستیم.
سید حسن خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، «حجت ‏الاسلام سید حسن خمینی»، تولیت مرقد امام راحل، در جمع میهمانان سی‏ امین کنفرانس بین‏ المللی وحدت اسلامی، وحدت را سیاست کلی و استراتژی اسلام برای مسلمانان در هر زمان و مکانی دانست.

وی خاطرنشان کرد: وحدت یک تاکتیک کوتاه مدت نیست، بلکه تنها راه رسیدن به عزت اسلامی است؛ عزت اسلامی که مهم‏ترین دستور خدا برای مسلمانان است.

حجت‏الاسلام خمینی، عزت مسلمانان را قانون الهی بیان کرد و یادآور شد: مسلمانان امت واحده هستند که باید در کنار یک‎دیگر زندگی کنند. عزت، هیمنه و ارزش امت اسلامی باید حفظ شود که وحدت تنها راه رسیدن به این هدف است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه شاهد هستیم که مسلمانان خود در جامعه اسلامی آتش روشن کرده و نفت بی‎تدبیری را بر آن می‏پاشند. خودمان دشمن خودمان شده‏ایم.

تولیت مرقد امام راحل، وحدت را یکی از مظلوم‎ترین موضوعات جهان اسلام عنوان کرد و گفت: امروز شاهد افراط و تفریط میان اهل‏تسنن، شیعیان و دیگر گروه‏های اسلامی هستیم.

وی افزود: یکی از شعارهای بنیادین جمهوری اسلامی ایران وحدت میان تمام گروه‏ها، اقوام و مسلمانان است که متأسفانه در جامعه اسلامی مورد غفلت واقع شده است و دشمنان از این راه به دنبال لطمه زدن به عزت اسلامی هستند.

حجت‏الاسلام خمینی، از بین رفتن هیمنه اسلام و شخصیت حضرت محمد(ص) را نتیجه نزاع میان امت اسلامی عنوان کرد و بر تعصبی عمل نکردن در اسلام تأکید کرد.

وی اضافه کرد: برخی می‏ خواهند اسلام را با کالبد فکری خود معرفی کنند. در حالی که اسلام دین جهان شمولی بوده و به زمان، مکان و گروه خاصی تعلق ندارد؛ چرا که در این صورت چیزی از اسلام باقی نمی‏ماند. اسلام قابل انطباق با سنت‏های دیگر است.

تولیت مرقد امام(ره)، اسلام را دین معتدل و سازگار نام نهاد و خاطرنشان کرد: در درون تمدن و فرهنگ اسلام سنت ‏های مختلفی زندگی می‎کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حضرت محمد(ص) را شخصیت ناب و جلوه کاملی از وجود ربوبی بیان کرد و گفت: میلاد پیامبر(ص)، روز اتمام نعمت الهی بر مؤمنان و مردم است./993/پ202/ج

ارسال نظرات