۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۴۹۵
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی:

وحدت به معنای دست کشیدن از اصول نیست

نماینده مردم البرز در خبرگان با بیان این که همواره درطول تاريخ دشمنان همه قواى خود را برجدایى و تفرقه ميان مسلمانان متمركز كرده اند، گفت: در اهميت مسأله وحدت و ضرورت دورى از تفرق همين بس كه هيچ چيز مثل اين دو معنا دشمنان را خوشحال و يا نا اميد نمى كند.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی

حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت را دارای پشتوانه شرعی و عقلی دانست و گفت: ضرورت وحدت در ميان مسلمانان از قبيل مفاهيمى است كه تصور آن موجب تصديق خواهد بود و از امور بديهى است.

وی افزود: وحدت به معنای جمع شدن نيروهاى پراكنده در راستاى اهداف مشترك واساسى است،  وقتى دشمنان با همه قوا براى از بين بردن دين و ديانت  هزينه مى كنند عقل و شرع به آدمى می گويد اختلاف و تنازع به نابودى همه مى انجامد.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تأکیدات قرآن مبنی بر وحدت اظهار داشت: قران تعبير جالبى دارد و در آیه 46 سوره انفال مى فرمايد نزاع و كشمكش نكنيد كه قدرت شما بین مى رود و بى خاصيت مى شويد.

وی ادامه داد: كارهایى كه توسط گروه و جمع انجام مى شود قابل مقایسه باكارهاى پراكنده و متفرق نيست،  و اگر خداى ناكرده تنازع و درگيرى اتفاق بيفتد همه چيز نابود مى شود؛ در اهميت مسأله وحدت و ضرورت دورى از تفرق همين بس كه هيچ چيز مثل اين دو معنا دشمنان را خوشحال و يا نا اميد نمى كند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که درطول تاريخ دشمنان همه قواى خود را بر جدایى و تفرقه ميان مسلمانان متمركز كرده اند، ابراز داشت: دشمنان معتقد به اين تز هستند كه تفرقه بينداز و حكومت كن با توجه به اين نكات شايد اين سوال مطرح باشدكه چرا با اين همه ضرورت گاه در جوامع دينى سخن ازتفرقه و اختلاف بیان مى شود.

وی نداشتن برنامه هاى مدون و عدم تبين درست مقوله وحدت، تلاش دشمن براى تحقق اختلاف و به ثمر نشستن سرمايه گذارى هاى آنان و برداشت هاى ناصحيح از وحدت را سبب عدم تحقق وحدت عملی عنوان کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: برخى تصور مى كنند وحدت به معنای دست كشيدن از اصول است که بر داشتی ناصحیح به شمار می رود، توجه به راهکارهای تحقق وحدت و انسجام  امری مهم است.

وی اضافه کرد: اين كه در ميان ما ايام ولادت پيامبر خدا (ص) باتوجه به نقل اهل سنت و شيعيان  به عنوان هفته وحدت نامگذارى شده نشان از درايت امام بزرگوار دارد تا در اين ايام به تبيين  مفهوم درست وحدت و سازكارهاى مناسب جهت رسيدن به اين حقيقت سترگ دست بيابيم.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان با بیان این که بهترين الگو در زمینه وحدت سيره و سنت پيامبر بزرگوار است، گفت: ایشان در رفتار و گفتار همه ما را به اهميت اين مسأله واقف كردند حديثى قابل تأمل از حضرت نقل شده که خداوند براى هيچ فردى چه درگذشته و چه درآينده خير و خوبى درتفرقه قرار نداده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات