۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۶۷۵۲۳
مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شیراز:

طلبه مدرنیته باید مسلح به علم، اخلاق و مهارت باشد

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز گفت: طلبه مدرنیته باید در کنار رشد علم و فضائل اخلاقی، مهارت‌های تبلیغی به روز جامعه را نیز بیاموزد.
حجت‌الاسلام جواد نیری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام جواد نیری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز، در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب خواهر نو ورود استان فارس که صبح امروز در سومین حرم اهل‌بیت(ع)‌ برگزار شد، به بیان هدف خداوند از خلقت انسان پرداخت و گفت: انسان برای عبودیت و بندگی خلق شده که از طریق آن باتقوا شود و به فلاح برسد و تقوا هدف متوسطه خلقت است و لقا و مهر خداوند هدف نهایی است.

وی در ادامه به بیان تفاوت واژه‌های فتح و فلاح پرداخت و افزود: فتح به معنای رسیدن به پیروزی بدون سختی است ولی اگر این پیروزی با مشقت همراه باشد فلاح است و به راحتی از دست نمی‌رود.

حجت‌الاسلام نیری با تأکید بر وجود مشکلات در ابتدای راه طلبگی اظهار داشت: خداوند، جوهره انسان را در سختی‌ها می‌آزماید. طلبگی نیز از قاعده مستثنی نیست و نتیجه آن، رسیدن به فلاح است.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز، تفاوت عمده انسان و حیوان را در بینش و گرایش دانست و بیان کرد: در قرآن کریم هر کجا صحبت از علم و معرفت باشد، افزون بر خداوند، ملائکه و دانشمندان نیز شهادت می‌دهند.

وی ادامه داد: کما این‌که در بعد گرایشی و اخلاقی نیز نخستین معلم بشریت، خداوند اکرم است و این کرامت در بستر خویشتن‌داری حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام نیری با بیان این‌که دنیای غرب به‌وسیله مدیریت علم، دنیا را مدیریت می‌کنند در پایان گفت: طلبه مدرنیته باید در کنار رشد علم و فضائل اخلاقی، مهارت‌های تبلیغی به روز جامعه را نیز بیاموزد./202/919/ب1

ارسال نظرات