۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۷۵۲۵

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف منزل مسکونی با هدف امور دینی و قرآنی از سوی بانوی راوری، وقف سود سهام دو شرکت معدنی کرمان، 30 آذر آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه ای ابوذر و ثبت نام خادم یاری امام رضا(ع) زیر نظر آستان قدس رضوی از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی ادره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور اظهار کرد: با هدف نشر و ترویج امور دینی و قرآنی یک باب منزل مسکونی در این شهرستان وقف شد.

هدایتی افزود: از سوی بانوی نیکوکار "سکینه قلی زاده" یک خانه مسکونی نوساز به مساحت 830 متر مربع همراه با امکانات موجود وقف شد.

وی با اشاره به اینکه مورد وقف مذکور که در جریان بازرسی مدیر کل محترم اداره کل اوقاف همراه بود. افزود: از سوی این بانوی گرانقدر ملک فوق با چند نیت مهم وقف شد و واقف استفاده از ملک را با هدف نشر و ترویج فرهنگی دینی و اسلامی، قرآن کریم و تبلیغ شناخت مهدویت ویژه خواهران شهرستان راور قرار داده است.

هدایتی ارزش ملک را مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: واقف در متن وقف نامه تولیت اداره ملک و اجرای نیت را شخصا با نظارت امام جمعه وقت شهرستان ذکر کرده است و از ابتدای سال جاری 5 مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است.

وقف سود سهام دو شرکت معدنی کرمان

حجت الاسلام محمود یوسفی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان کرمان، گفت: از سوی  بانوی نیکوکار سود سهام و اوراق سپرده گذاری شده در دو شرکت بزرگ معدنی کرمان وقف شد و  "صدیقه حسینی نژاد" خیر نیکوکار در راستای یک اقدام ماندگار سود سهام و اوراق سپرده گذاری خود را در دو شرکت بزرگ معدنی کرمان وقف کرد.

وی با توضیح جزئیات سهام وقف شده افزود: این سهام مربوط به شرکت صنایع مس ایران و شرکت صنعتی گل گهر سیرجان است که مبلغ یکصد میلیون ریال ارزش گذاری شده است.

حجت الاسلام یوسفی اظهار کرد: واقف با نظارت اداره اوقاف مواردی را برای نیت خود در متن وقف نامه تعیین کرده است که شامل 15 درصد جهت خرید کتب ادعیه و مفاتح الجنان، 85 درصد صرف خرید کتاب قرآن کریم جهت توزیع در استان کرمان است.

 30 آذر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه ای ابوذر

مسؤول بسیج رسانه استان کرمان اعلام کرد: همه فعالان رسانه ای در حوزه مطبوعات، پایگاه های اطلاع رسانی، سایت های خبری و فضاهای مجازی می توانند تا پایان وقت اداری ۳۰ آذر نسبت به ارسال آثار و مستندات خود اقدام کنند.

سیدابراهیم یزدی، رییس سازمان بسیج رسانه استان،اظهار کرد: هر رسانه، خود یک حلقه صالحین گسترده است؛ اولاً به جهت آنچه برای مجموعه خود تولید می کند، ثانیاً انتشار مطالب که تعداد زیادی می توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «ابوذر» از سوی  بسیج رسانه کشور افزود: این جشنواره، سال گذشته کلید خورد، امسال در استانی و هم در سطح کشوری برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را در محورهای اقتصادمقاومتی، دشمن شناسی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت روحیه خودباوری و امر به معروف و نهی از منکر برای جشنواره ارسال کنند.

یزدی با بیان اینکه آثار ارسالی باید در قالب گزارش، تحلیل خبری، مقاله، سرمقاله و یا عکس مربوط به بازه زمانی مهرماه ۹۴ تا مهر ۹۵ باشد؛ افزود: حداکثر 3 اثر در هر موضوع را می توانند به دبیرخانه جشنواره به آدرس کرمان- بلوار جمهوری اسلامی چهارراه امام جمعه، نبش فیروزه 2 ساختمان اقشار، طبقه سوم واحد ۴۴ ارسال کنند.

وی ادامه داد: همه فعالان رسانه ای در حوزه مطبوعات، پایگاه های اطلاع رسانی، سایت های خبری و فضاهای مجازی می توانند در این جشنواره حضور فعال داشته باشند و تا پایان وقت اداری 30 آذر نسبت به ارسال آثار و مستندات خود اقدام کنند.

مسؤول بسیج رسانه استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به برپایی نمایشگاه مطبوعات استان در بهمن جاری اشاره و تصریح کرد: مردم در ایام الله دهه فجر باید فعالیت های مطبوعات را هم ببینند زیرا کار رسانه کار هنرمندانه ای است.

ثبت نام خادم یاری امام رضا (ع) زیر نظر آستان قدس رضوی

حسین مشایخی دبیر ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان گفت: افراد پس از ثبت نام در سایت آستان قدس، می توانند در هر کجای کشور و یا دنیا قرار دارند، به ارائه خدمت به امام رضا علیه السلام بپردازند و در ادامه پس از طی ۶ سال، در حرم آن حضرت خدمت کنند.

وی اظهار کرد: بنابر گفته حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، بخشی از درآمد موقوفات آستان قدس رضوی هر استان به محرومان و فقران همان استان تخصیص پیدا می کند و  همه اقشار مختلف مردم می توانند جهت خادم یاری امام رضا علیه السلام در سایت آستان قدس ثبت نام کنند.

دبیر ستاد احیای سیره رضوی جنوب کرمان عنوان کرد: افراد پس از ثبت نام می توانند در هر کجای کشور و یا دنیا قرار دارند، به ارائه خدمت به امام رضا علیه السلام بپردازند و در ادامه پس از طی 6 سال، در حرم آن حضرت خدمت کنند.

مشایخی بیان کرد: شبکه سازی و کار تشکیلاتی حلقه گمشده فعالیت های فرهنگی در جنوب کرمان است که باید این امر را از طریق شناسایی و سازماندهی نیروهای فرهنگی و متعهد پوشش داد.

مشاور مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان تصریح کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی کانون های فرهنگی مساجد استفاده کنیم چراکه می توانیم یک شبکه عظیم فرهنگی، مذهبی و اقتصادی را تشکیل دهیم.

به گفته وی با انعقاد تفاهمنامه میان ستاد احیای سیره رضوی و دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان، بیش از 10 هزار نفر در چارچوب برنامه های زیر سایه خورشید مشغول به فعالیت می شوند./303/9709/ب1

ارسال نظرات