۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۷۵۴۶
استاد حوزه علمیه خراسان تأکید کرد؛

ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی و حرکت بر مدار حق طلبی

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که وحدت اسلامی پیام های ارزشمندی را در خود نهفته دارد، گفت: وحدت از نگاه امام علی(ع) در مفهوم حق محوری و حق مداری بوده و در مقابل آن تفرقه و پراکندگی و همراهی با مسیر باطل قرار دارد.
حجت الاسلام عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، استاد حوزه علمیه مشهد، صبح امروز در حرم مطهر رضوی با بیان این که مطابق با فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) هر کس سه صلوات در روز و سه صلوات در شب بر پیامبر(ص) بفرستد، خداوند متعال ضمانت کرده تا گناهان شب و روز او را ببخشد، گفت: البته باید در انسان علاقه و ذوق و اشتیاق نسبت به ائمه اطهار ریشه دوانده باشد و این شرط لازم بخشایش گناهان است.

وی ادامه داد: برای ایجاد محبت و اشتیاق به اهل بیت، باید تلاش کرد تا انگیزه و حالت معنوی در انسان ایجاد شود که این انگیزه از راه شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت حاصل می شود.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که مطابق با بیان قرآن کریم باید همدیگر را در کارهای خیر پیش بیاندازید، یادآور شد: امام جواد(ع) نیز در بیانی می فرمایند هر کس زائر قبر پدرم شود برکات زیادی نصیب او خواهد شد از جمله اینکه در روز قیامت در کنار منبر رسول خدا(ص) و زائران امام رضا(ع) می نشیند تا با پیامبر به بهشت برین وارد شود.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به ارزش والای زیارت امام رضا(ع) در کنار عظمت زیارت ابا عبد الله الحسین(ع) خاطر نشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه مومنین و مسلمانان توفیق زیارت امام رضا(ع) را عنایت کند.

وی با بیان این که عدم وحدت میان امت اسلامی تا کنون، دلیل عدم ظهور امام زمان(عج) بوده است، یاد آور شد: امروز در تمام دنیای اسلام به این وحدت یعنی تکیه بر مشترکات اسلامی پی برده اند که باید بر منابع مشترک اقتصادی، نظامی، صنعتی و تربیتی تکیه کرد اما متاسفانه تکیه اشتباه بر منابع تا به امروز نتوانسته تا مشکلی از مشکلات بشریت را حل و فصل کند.

استاد حوزه علمیه خراسان ادامه داد: اولین ایراد وارد به این نظریه آن است که اگر تا دیروز منافعمان همسو و متحد با یکدیگر بود، امروز به هر دلیلی این منفعت مشترک از میان رفته و در برابر یکدیگر قرار می گیرند که نمونه آن را می توان در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی با مجاهدت رزمندگان اسلام مشاهده کرد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که تکیه بر مشترکات نمی تواند تا سعادت بشریت را تضمین کند، اظهار کرد: این تعریف عادلانه نیست چراکه بر این اساس باید آنانی که قدرت و ثروت بیش تری دارند، بهره افزون تری از منابع ببرند، همراه با این جریان باید گفت این منابع مشترک مبنای درستی نداشته و امکان دارد رییس جمهوری آن را تایید و دیگری نقض کند.

وی با بیان این که این تعریف در جامعه انسانی تا کنون زمینه ساز جنگ های فروانی شده است، بیان کرد: قوانینی که بر مبنای این تعریف وضع می شود نیز قابل اعتماد نبوده که نمونه آن را می توان جریان برجام دانست

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به تعریف دینی از واژه وحدت که توسط پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) تبیین شده است، گفت: وحدت از نگاه حضرت علی(ع) در مفهوم حق محوری، حق مداری و حرکت بر مدار حق و حقیقت است، در مقابل آن تفرقه و پراکندگی، همراهی با مسیر باطل و نابودی وحدت اسلامی قرار دارد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که این وحدت پیام های ارزشمندی برای این امت دارد، بیان کرد: حق را باید شناخت و آن را با تمام وجود حفظ و صیانت کرد که این به منزله حفظ وحدت اسلامی است./864/202/ب3

 

 

ارسال نظرات