۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۶۷۵۵۱
امام جمعه کوهبنان:

اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان بیش از هر زمانی باید احساس شود

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه هفته وحدت نماد وحدت برادران اهل سنت و تشیع است، گفت: وجود دشمنان در میان اهل سنت و شیعه تنها تفرقه است و از این رو امروز اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان بیش از هر زمانی باید احساس شود.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: همه امت اسلامی بر سیره و سنت پیامبر خدا(ص) اعتقاد و آن حضرت را دوست دارند و فرمایشات آن حضرت را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت یک فرصت بسیار مهمی برای امت های اسلامی است، افزود: وجود رسول خدا(ص) برای همه عالم رحمت و برکت به شمار می رود و آن حضرت مورد توجه همه امت های مسلمان است، بنابراین میلاد رسول خدا(ص) پایه وحدت و صمیمیت است.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: در وحدت اتفاق نظر وجود دارد؛ باید نقاط قوت را پیش گیریم و مسیر خود را با برادری و صمیمیت تقویت کنیم و بدانیم دشمن مشترکی نیز بین اهل سنت و شیعه وجود دارد که آن دشمن صهیونیسم است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه منشأ صهیونیست ها هم در آمریکا و هم در اروپا است، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها با اسلام، مسلمانی، قرآن کریم، پیامبر و قبله مسلمانان دشمن هستند و جنایاتی را که آل سعود در کشورهای مسلمان مرتکب و سبب قتل و عام هزاران مسلمان بی گناه می شود، همه از سفارشات صهیونیست ها است.

وی عنوان کرد: از این رو دشمن واحد اهل تسنن و شیعه صهیونیست ها هستند و دشمن درصدد خاموش کردن چراغ پرفروغ و روشن اسلام ناب محمدی(ص) است؛ بنابراین همه امت های اسلامی باید از هفته وحدت که یک فرصت برای نابودی دشمن به شمار می رود؛ استفاده کنیم و با در پیش گرفتن نقاط مثبت به دشمن اجازه نفوذ را ندهیم و با اتحاد و همدلی جلوی جنگ های که به نیابت از آمریکا و صهیونیست ها در مناطق اسلامی اتقاق می افتد بایستیم.

امام جمعه کوهبنان با تأکید براینکه وجود دشمنان در میان اهل سنت و شیعه تنها تفرقه است، اضافه کرد: از این رو هفته وحدت؛ نماد وحدت برادران اهل سنت و تشیع است و با توجه به توطئه های عظیم دشمنان علیه کشورهای جهان اسلام امروز اتحاد و یکپارچگی بین مسلمانان بیش از هر زمانی احساس می شود.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: ملت مسلمان جهان باید طوری رفتار کنند که اجازه هیچگونه تفرقه افکنی به دشمنان و استکبار جهانی ندهند و جای هیچ شکی نیست که دشمنان قسم خورده اسلام با ایجاد تفرقه در بین مسلمان اختلاف ایجاد کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ماه ربیع الاول یاد آور میلاد آخرین رسول خدا(ص) و پیامبر صلح و دوستی است، گفت: هفته وحدت بدون شک نماد پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین، حقیقت دین و مکتب انسان ساز اسلام است./302/9709/ب1

ارسال نظرات