۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۵۶۶

آیت الله فاضل لنکرانی با امام جمعه تبریز دیدار کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سفر به تبریز با آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار آیت الله فاضل با آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در دیدار با آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به تشریح فعالیت‌های مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) قم پرداخت.

وی با بیان این‌که شیوه آموزش در مؤسسه تفاوت‌هایی با دیگر مراکز حوزوی دارد، خاطرنشان کرد: الزام به تقریرنویسی و تحقیق و پژوهش برای طلاب در این مرکز یکی از اصول و مسلمات است، چرا که به دنبال تربیت طلابی فاضل و در حد مجتهد هستیم تا پاسخگوی نیاز جامعه باشیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که مؤسسه به دنبال تربیت اساتیدی درجه یک برای پاسخگویی به شبهات القائی وهابیت، سلفیه و دیگر فرقه های ضاله است، گفت: مباحث مربوط به فقه و اصول را توسعه داده ایم و طی سال‌های اخیر وارد مباحث مربوط به تفسیر و کلام نیز شده ایم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که تلاش داریم مجموعه مفید به حال نظام باشد، گفت: نمی خواهیم طلابی خارج از بطن جامعه تربیت کنیم، مباحث مورد بررسی و تحقیق در این مرکز به روز بوده و نیاز جامعه را پاسخگو است، چنانکه درباره کنترل جمعیت، سلاح های کشتار جمعی، تحقیقات و مقالات ارزشمندی کار شده است.

عضو جامعه مدریس حوزه علمیه قم با بیان این‌که طلاب درس خارج مرکز فقهی ائمه اطهار دوره ای 7 ساله طی می کنند که پس از آن به صورت تخصصی وارد ابواب مختلف فقهی می شوند، تصریح کرد: فقه رسانه، فقه نفت، فقه بین‌الملل و فقه سیاسی از جمله مباحث تخصصی طلاب درس خارج فقه مؤسسه است.

وی با تأکید بر این‌که هیج یک از امکانات مؤسسه وابسته به دولت و یا با کمک های دولتی نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ و استاد به شهرستان‌ها هر از گاهی صورت می گیرد، اما به صورت جدی وارد این مسأله نشده ایم، بیشتر به دنبال تربیت مجتهد و مفسر تراز اول حوزوی هستیم.

وی با اشاره به فعالیت های شعبه افغانستان مرکز فقهی ائمه اطهار، اظهار داشت: هم اکنون شعب این مؤسسه در شهرهای مختلف کشور فعال است، ضمن این‌که تعدادی از استان‌ها نیز در خواست تأسیس شعبه دارند که مورد بررسی قرار می گیرد./935/202/ب2

ارسال نظرات