۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۶۷۵۹۲

پیام رییس جمهور به کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری

رییس جمهور طی پیامی به کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان، این مرجع تقلید را نماد اعتدال و انصاف و دوری از افراط توصیف کرد.
حضرت آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، کنگره نکوداشت حضرت آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه، صبح امروز در سالن اهل بیت (ع) اصفهان با حضور علما و روحانیون و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیتهای کشوری و لشکری و علاقمندان به معارف دینی و مراجع عظام و علمای اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مرتضی بانک، معاون کل‌ سرپرست نهاد ریاست جمهوری پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشور را به کنگره نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری قرائت کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

نکوداشت مقام و آثار بزرگان که با منش خویش مردم را به سوی اخلاق، مودت و محبت فرا می‌خوانند؛ حرمت نهادن به ارزش‌های و معیارهایی است که به جامعه قوام می‌بخشد.

حضرت آیت‌الله مظاهری از آغاز، مسؤولیت نخست خویش را آموزش اخلاق محمدی و عدالت علوی دانسته و توفیق یافته‌اند نه تنها در اصفهان بلکه در سراسر کشور زیبندگی و چهره رحمانی اسلام را به داخل خانواده‌ها و اجتماع ببرد.

این شخصیت ارزنده نمادی از اعتدال، انصاف و دوری از افراط و بی‌اخلاقی است، خدا را شاکریم در آستانه میلاد پیامبر رحمت و امام رحمت، مسؤولان و بزرگان اصفهان به نام عالم بزرگوار راهی را گشوده‌اند که در هر کجای ایران به قدردانی و پاسداشت از اعتدال منتهی شود.

امروز بیش از همیشه باید در پی گسترش و تعمیق اخلاق باشیم چرا که اخلاق گهر درخشان جامعه‌ای است که همه به اسم اسلام و انقلاب در پی آن بوده و هستیم.

طول عمر و سلامتی روز افزون این ذخیره فقاهت و معنویت را از خداوند خواستارم.

حسن روحانی 25 آذرماه 1395

/1304/پ203/ج

 

ارسال نظرات