۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۶۷۶۱۷
مسؤول دبیرخانه کانون مساجد لرستان:

برگزاری مسابقات قرآنی فرصتی برای معرفی ظرفیتهای قرآنی است

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزاری مسابقات قرآنی را فرصتی برای معرفی ظرفیتهای قرآنی بیان کرد و گفت: از این فرصتها و با توجه به تقویت سطح علمی قرآنی می توان در جهت تقویت آموزه های قرآنی در جامعه گام برداشت.
حجت الاسلام موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران که در دفتر مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار شد، گفت: یازدهمین دوره مسابقات بزرگ قرآنی «مدهامّتان» از 24 آذرماه آغاز شده است  و تا ۲۷ آذر ماه در قم در حال برگزاری است.

وی از اعزام هشت نفر از نفرات برتر مسابقات قرآنی مدهامتان مرحله استانی به مرحله کشوری خبر داد و افزود: این افراد در رشته های قرآنی قرائت، اذان، ترتیل و تفسیر با هم به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: شرکت کنندگان بخش تفسیر نیز افزون بر شرکت در بخش مسابقات قرآنی در بخش کارگاه آموزشی تفسیر نیز شرکت می کنند.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه چهار نفر از ائمه جماعات مساجد استان نیز به بخش کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان راه یافته اند، یادآور شد: این افراد در رشته تفسیر قرآن با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی مسابقات قرآنی را عرصه ای برای رقابت سالم فعالان قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است.

حجت الاسلام موسوی کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای ایجاد رقابت سالم را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی عنوان کرد.

وی بیان داشت: در سایه فعالیتهای قرآنی و تبیین آموزه های قرآنی جامعه و جوانان را در برابر هجمه های دشمن مصون ساخت.

گفتنی است، جشنواره قرآنی مدهامتان به همت ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و ویژه اعضای این کانونها برگزار می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات