۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۶۷۶۳۰
امام جمعه زرند:

رمز موفقیت و پیروزی ملت در وحدت آحاد جامعه است

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دشمنان ما همواره کوشیده اند تا با تفرقه اندازی میان مسلمانان، انسجام و همبستگی ملت ایران را خدشه دار کنند، گفت: چرا که می دانند رمز موفقیت و پیروزی ما در وحدت آحاد جامعه است.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: یکی از مهم ترین دستورات خدای متعال وحدت بین مسلمانان است و نه تنها خداوند بین مسلمانان درخواست وحدت دارد؛ بلکه بین تمام ادیان توحیدی هم در یک نقطه مشترک درخواست وحدت دارد.

وی بیان کرد: یکی از آموزه های مهم ادیانی وحدت بین مسلمانان است در روایت هم اهمیت مسأله برادری و وحدت نمایان است و در روایات رسول خدا(ص) مسلمانان تشبیه به اعضای بدن شدند و اگر برای یکی از اعضای بدن مشکلی پیدا شود تمام اعضای بدن همراهی می کنند تا عضو آسیب دیده بهبود یابد.

امام جمعه زرند تصریح کرد: همکاری و وحدت داشتن خاص پیامبر (ص) است و بعد از پیروزی نظام جمهوری اسلامی یکی از  مهم ترین فرمایشات امام راحل وحدت کلمه بود و همواره به ملت ایران و همه امت اسلامی تأکید می کردند وحدت خود را در مقابل دشمن مشترک خود حفظ  کنید.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: لازمه نشر اسلام ناب و حقیقی وحدت میان امت اسلامی است و قرآن کریم امت اسلام را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرده و آیات متعددی درباره وحدت در کتاب آسمانی قرآن کریم قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب نیز حفظ  وحدت است، عنوان کرد: تنها با وحدت پیروزی حاصل می شود و اگر تفرقه بین امت های مسلمان به وجود آید دشمن نفوذ پیدا می کند و هرجا که امت های اسلامی با شکست مواجه شدند سبب آن وجود تفرقه بوده و یکی از اهداف استکبار جهانی اختلاف بین مردم است.

امام جمعه زرند ابراز کرد: بنابراین با وحدت بتوانیم شاهد آبادانی کشور خود باشیم و از دشمن قطع امید کنیم و بدانیم دشمن به دنبال شکست نظام جمهوری اسلامی است و تا زمانی که وحدت بین شیعه و سنی حفظ شود؛ دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: دشمن زمانی می تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند که بین مردم اختلاف و تفرقه ایجاد کند، از این رو همه مسلمانان باید در حفظ  وحدت تلاش کنند و این هفته  فرصتی برای آن است که ضرورت وحدت، اعتدال و مهربانی در تعامل با برادران و خواهران این امت بزرگ مورد تأکید قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز در گیرودار مشکلات و هجمه های سیاسی و اقتصادی که دشمنان برضد ایران اسلامی به وجود آورده اند قرار داریم، اضافه کرد: تنها راه پیروزی و رشد و شکوفایی کشور، گام برداشتن بر طریق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حرکت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و این مقاومت جز در سایه اتحاد، همدلی و هم افزایی به ثمر نخواهد نشست.

امام جمعه زرند در پایان گفت: دشمنان ما همواره کوشیده اند تا با تفرقه اندازی میان مسلمانان، انسجام و همبستگی ملت ایران را خدشه دار کنند؛ چرا که می دانند رمز موفقیت و پیروزی ما در وحدت آحاد جامعه است./302/9709/ب1

ارسال نظرات