۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۶۴۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلابی ماندن لازمه تداوم تأثیرگذاری حوزه علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فاصله گرفتن از روحیه انقلابی سبب ضربه خوردن حوزه علمیه می‌شود، گفت: درواقع لازمه تداوم تأثیرگذاری حوزه علمیه انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی، اظهار کرد: انقلابی بودن، انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن نه یک شعار بلکه تکلیف منطقی است.

وی با تأکید بر اینکه همه حوزویان باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشند و در این زمینه وظایف خود را به‌ درستی انجام دهند، اضافه کرد: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نگاه کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری هم تأکید کردند اگر حوزه و حوزویان از انقلاب و تفکر انقلابی فاصله بگیرند ضربه خورده و از بین می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در واقع لازمه تداوم تأثیرگذاری حوزه علمیه انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: استعمارگران غربي با عناوين و روش‌های گوناگون و با به كار بستن انواع سياستها و فتنه‌ها تلاش می‌کنند در بين مسلمانان به‌ویژه شيعه و سني تفرقه و جدايي انداخته و وحدت و اتحاد مسلمانان را ضعيف كنند که در این میان رسالت حوزویان برای خنثی‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان بسیار ویژه و حساس است.

وی با اشاره به فتنه‌هاي دولتهاي سلطه‌جو و استعمارگر، گفت: استكبار جهاني به اين نتيجه رسيده كه جز از طريق فريب و نيرنگ و فتنه‌انگیزی نمی‌تواند وحدت بين شيعه و سني در ایران اسلامی كه از زمان انقلاب اسلامي پررنگ‌تر شده است را از بين ببرد؛ ازاین‌رو همه باید هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي با تأکید بر تقویت وحدت بين پيروان شيعه و سني در سراسر دنیا، افزود: دشمنان غربي با هدف ايجاد تفرقه و جدايي بين مسلمانان و شيعه و سني و با صرف هزینه‌های بسيار مذاهب انحرافي شيعه انگليسي و اسلام آمريكايي را ابداع كردند تا در تقابل با اسلام اصيل و ناب محمدي قرار دهند.

وي اضافه كرد: شيعه انگليسي همواره با طرح مسائل اختلافي و بزرگنمايي اين مسائل و چالشها در شبکه‌های مجازي و ماهواره‌ای به برادران مقتدر و غيور سني مذهب ما توهين می‌کند و اسلام آمريكايي هم با توهين به شيعه و شيعيان جهان عليه مقدسات شيعيان تبليغ می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: این در حالی است که هم شیعه انگلیسی و هم سنی وهابی آمریکایی هر دو از اسلام به دور بوده و در مسیر باطل و دشمنان اسلام قرار دارند./9314/202/ب2

ارسال نظرات