۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۶۷۶۶۵
امام جمعه اهل سنت ریگان:

دشمن به دنبال تخریب چهره مسلمانان و ایجاد تفرقه است

امام جمعه اهل سنت ریگان با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب چهره مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان مذاهب اسلامی است، گفت: از این رو باید نسبت به شبیخون کفار به منظور اختلاف ‌افکنی میان شیعه و سنی هوشیار بود و امروز جهان شاهد وحدت میان علمای شیعه و سنی است.
هفته وحدت

مولوی محمد اسلام ملازهی امام جمعه اهل تسنن ریگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: شخصیت و زندگی رهبر معظم انقلاب بهترین راهنمای مذاهب اسلامی برای حفظ وحدت و دوری از افراط گرایی است و ایشان همواره بر اتحاد بین سنی و شیعه تأکید دارند.

وی با بیان اینکه امروز با وجود مشکلاتی که در جهان داریم، باید وحدت را حفظ کنیم، افزود: باید وحدت واقعی خود را حفظ کنیم و اهل تسنن و شیعه باید در کنار یکدیگر در صلح و صفا باشند تا دشمنان نتوانند از این موقعیت سوء استفاده کنند.

امام جمعه اهل تسنن ریگان بیان کرد: هفته وحدت بهترین فرصت برای نشان دادن وحدت شیعه و سنی در ایران است و دشمنان شاهد این باشند که اسلام واقعی این است که همه فرق در کنار یکدیگرند و مطابق مذهب خود از قرآن کریم و سنت و روش نبی مکرم اسلام(ص) پیروی می‌کنند.

ملازهی تصریح کرد: با اتحادی که بین برادران اهل تسنن و تشیع در شهرستان ریگان وجود دارد و با حضور خود در عرصه های مختلف جامعه تمام توطئه های دشمن را تاکنون خنثی کرده اند و این وحدت در این شهرستان مثال زدنی است.

وی خاطرنشان کرد: همه امت اسلامی باید به ریسمان الهی چنگ زنند و متفرق نشوند و یکی از دلایلی که در کشورهای جهان کشتار و قتل و عام صورت می گیرد؛ نبود وحدت است و در این راستا باید همه با هم اتحاد داشته باشند؛ تا شاهد کشتارها در مناطق مختلف جهان نباشیم.

امام جمعه اهل تسنن ریگان یادآور شد: دشمن به دنبال تخریب چهره مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان مذاهب اسلامی است و در این شرایط امت های اسلامی، علما و بزرگان دین باید هوشیاری و بصیرت به خرج دهند.

ملازهی ابراز کرد: از این رو باید نسبت به شبیخون کفار به منظور اختلاف ‌افکنی میان شیعه و سنی هوشیار بود و بهترین الگوی وحدت را پیامبر اکرم (ص) قرار دهیم و امروز جهان شاهد وحدت میان علمای شیعه و سنی است.

وی عنوان کرد: وحدت میان شیعه و سنی نباید تنها شعار باشد، بلکه باید در عمل نشان داده شود تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند، از این رو وحدت نیز باید دو طرفه باشد و این حفظ وحدت باید همیشه در میان امت اسلامی جریان داشته باشد./302/9709/ب1

ارسال نظرات