۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۶۷۶۸۷
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

وحدت عامل یأس دشمنان برای ضربه به اسلام است

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر بصیرت و هوشیاری مسلمانان برای حفظ وحدت و انسجام، گفت: دشمن با توطئه تفرقه به دنبال ضربه به اسلام و مسلمانان است، بنابراین باید مسلمانان با بصیرت در برابر این توطئه ها ایستادگی کنند و اجازه ندهند که دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی عصر امروز در ویژه برنامه جشن میلاد پبامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بهترین ابزار جوامع اسلامی در مقابل تهدیدات دشمنان را تشکیل امت واحده در بین جوامع اسلامی عنوان کرد.

وی پیامبر بزرگ اسلام را بهترین الگو برای ایجاد وحدت بین فرق اسلامی دانست و گفت: پیامبر اعظم(ص) با ایجاد عقد اخوت و برادری در بین مسلمانان زیربنای اصلی این کار را بنها نهاد، وظیفه ما پیروی از شیوه و سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) در وحدت و انسجام میان مسلمانان است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی فاصله طبقاتی بسیار بین مردم در زمان پیامبر اکرم(ص) را از مهمترین آسیبهای آن زمان عنوان و تاکید کرد: ریشه همه بدبختیهای مسلمانان به عدم انس و عمل به مضامین قرآن کریم است، مسلمانان محتوی قرآن را متروک و تنها جلد آن در بین مسلمانان تبلیغ و مطرح شده است.

وی با بیان اینکه همه نیازمندیهای انسان برای یک زندگی خوب و رسیدن به نقطه کمال و سعادت انسانی در قرآن بیان شده است، گفت: تمسک به آموزه های قرآنی که تمام ابعاد زندگی بشر را بیان کرده است، بنابراین باید به آموزه های قرآن توجه کرد تا سعادت جامعه بشری را تضمین کرد.

حجت الاسلام انتظاری بیان کرد: ساده زیستی یکی از اصولی است که همواره عالمان و اندیشمندان از آن برخوردار بودند و به نوعی رمز موفقیت و رشد و تعالی انسان و رهایی از هرگونه قید و بند است، ساده زیستی باید پیشه مؤمنان باشد تا انسان با مادیات و اشرافی گری خود و زندگی خود را سپری نکند.

وی با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) برای همه آحاد مسلمانان، به ویژه دولتمردان باید الگو باشد تا جوامع اسلامی به یک جامعه آرمانی به معنای واقعی کلمه تبدیل شوند، افزود: وحدت و انسجام میان مسلمانان سبب اقتدار اسلام خواهد شد و دشمنان جرأت یاوه گویی نخواهد داشت.

مدیر استانی حوزه علمیه با تأکید بر بصیرت و هوشیاری مسلمانان برای حفظ وحدت و انسجام، گفت: دشمن با توطئه تفرقه به دنبال ضربه به اسلام و مسلمانان هستند و از هر راهی به دنبال ایجاد تفرقه می باشند، بنابراین باید مسلمانان با بصیرت در برابر این توطئه های ایستادگی کنند و اجازه ندهد که دشمن به اهداف شوم خود دست یابد./202/854/ب1

ارسال نظرات