۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۶۷۷۱۷
آيت الله سيفي مازندراني:

روحیه سازش دشمن را جری می کند

آيت الله سيفي مازندراني روحیه سازش کاری را سبب جری شدن دشمنان دانست و تاکید کرد: ملت ما با منطق قرآن از دشمن نمي ترسد و مانند برخي کشورهاي عربي عمل نخواهيم کرد.
آيت الله علي اكبر سيفي مازندراني آيت الله علي اكبر سيفي مازنداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، آيت الله علي اکبر سيفي مازندرانی عصر امروز پنجشنبه در ديدار با اعضاي جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) دارالسياده علوي کاشان، با اشاره به اين که خداوند مي فرمايد، ما قرآن را نازل کرديم تا حکومت را برپا کنيد، افزود: حکومتي که خداوند برنامه ريزي کرده است بايد برپا شود نه آن حکومتي که بر اساس سليقه گروه هاي سياسي و احزاب مختلف باشد.

وي با بيان اين که امام زمان(عج) فرمود، فقهاي جامع الاشرايط حجت من بر شما هستند، گفت: در زمان کنوني آن فقيهي که علماي معاصر به رهبريت و شايستگي و ولايت او بر مسلمين اذعان دارند، شخص رهبر معظم انقلاب است.

آيت الله سيفي مازندراني تأکيد کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام خميني(ره) ويژگي هاي نفوذ ناپذيري، سازش ناپذيري و دفاع از حريم مکتب اهل بيت(ع) را ادامه داده اند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم با اشاره به جعل حديثي به نام پيامبر اسلام(ص) مبني بر اينکه امت به خطا نمي رود، گفت: اگر قرار باشد که امت به خطا نرود، پس چرا خداوند نبي و ائمه(ع) را مبعوث کرده است، ازاين رو اثبات مي شود که امت خطا بردار است.

وي با بيان اين که که در واقعه سقيفه بني ساعده آنچه نبايد بر سر مسلمانان بيايد را آوردند، گفت: رهبري جامعه اسلامي بايد از حکم الهي آگاه باشد تا بر اساس آيات الهي حکم کند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينکه امام علي(ع) مي فرمايد شايسته ترين شما براي رهبري آن کسي است که شجاعت و علم را با هم داشته باشد، گفت: شجاعت و علم مانند دو بال است، از اين رو اگر فقيهي عالم باشد و شجاع نباشد، در زمان خطر موجب بر باد دادن امت و جامعه مي شود.

وي با بيان اين که رهبري که به دليل عدم شجاعت، سازشکار شود، سبب تسلط دشمن بر ملت مي شود، گفت: سازش و کوتاه آمدن بر سر ميز مذاکره و ناديده گرفتن تخلفات دشمن موجب جري شدن او مي شود.

آيت الله سيفي مازندراني، قوت در دنياي امروز را در عدم ترس دانست و گفت: مديري که ترس داشته باشد در زمان جنگ و حمله خود را مي بازد، اما امام راحل در زمان جنگ  قدرتمند بود و پيروز شد.

وي در ادامه، عنوان سگ هار براي وزير امورخارجه آمريكا توسط دونالد ترامپ رييس جمهور منتخب آمريكا را اولتيماتوم به كشورها از جمله ايران دانست و افزود: دونالد ترامپ مي خواهد بگويد در صورتي كه اين كشورها دست از پا خطا كنند، مانند سگ هار به جانشان خواهد افتاد.

به گفته وي، منطق ولي امر به دشمن مي گويد که ما نه تنها خود را در برابر تشرهاي آمريکا نمي بازيم  بلکه از قرآن درس مي‌گيريم و با منطق قرآن از دشمن نمي ترسيم و مانند برخي کشورهاي عربي عمل نخواهيم کرد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات