۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۶۷۷۲۲
آیت الله مجتهد شبستری:

سانحه قطار تبریز مشهد نتیجه بی توجهی به نکات ایمنی بود

امام جمعه تبریز به سانحه قطار تبریز مشهد اشاره کرد و گفت: اگر در این سانحه به نکات ایمنی توجه و دقت می شد، چنین اتفاق ناگواری به وجود نمی آمد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز در دیدار جمعی از کارکنان و مسؤولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با تبریک این ایام و تهنیت فرارسیدن میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: مسأله حمل و نقل از مسائل ضروری جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه پروردگار متعال در قرآن مجید می‌فرماید که ما انسان را کرامت بخشیدیم و گرامى داشتیم؛ و آنها را در خشکى و دریا حمل کردیم؛ تکریم خدا فقط به بنی‌آدم اختصاص دارد و سایر موجودات از این تکریم بی‌بهره‌اند، ابراز داشت: از جمله امتیازات بشر مسأله حمل و نقل است.

امام جمعه تبریز افزود: با توجه به آیات قرآنی که بر اهمیت حمل و نقل اشاره شده است این مسأله بر خیلی از نعمت ها مقدم است، چرا که بسیاری از کارهای بشر از طریق حمل و نقل انجام می گیرد، از این رو این نعمت بزرگی است که قرآن کریم نیز بر آن اشاره دارد.

وی با اشاره به طبیعت ذاتی بشر، ابراز داشت: طبیعت بشر متحرک است و نمی تواند در یکجا سکون یابد، در چنین حالتی ایجاب می کند برای اغراض متعدد؛ معالجه، تجارت و یا گردشگری سفرهایی داشته باشد که از مستلزمات وجود بشر است و برای اینها وسیله هایی لازم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به اهمیت حمل و نقل در عصر حاضر اشاره کرد و بیان داشت: امروزه از راه های هوایی، ریلی و زمینی هم انسان و هم بارهایشان مانند محصولات صنعتی و کشاورزی توسط حمل و نقل جا به جا می شوند و بدین جهت مسأله حمل و نقل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اهمیت نگهداری را از اصل تاسیس بیشتر دانست و تصریح کرد: احداث راه های مواصلاتی از وظایف راه و شهرسازی است اما نگهداری جاده ها که بر عهده راهداران عزیز است دارای اهمیت بیشتری است و باید در نگهداری دقت لازم را داشته باشند تا مسأله حمل و نقل به بهترین شیوه انجام شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه دقت در امور یک مسأله گسترده و عمیق است، افزود: در تمام شؤون زندگی اگر دقت نشود سبب ضررهای متعدد در جامعه می شود، بنابراین مسأله حمل و نقل به جهت ارتباط با جان انسانها از اهمیت ویژه و مهمی برخوردار است.

وی در ادامه به سانحه قطار تبریز مشهد اشاره کرد و ابراز داشت: اگر در این سانحه به نکات ایمنی توجه و دقت می شد، چنین اتفاق ناگواری به وجود نمی آمد، در دیگر کشورها مردم با قطار که وسیله ای مطمئن است مسافرت می کنند و اتفاقی نمی افتد، این نوع مسائل فاجعه بزرگی برای کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، دلسوزی و اخلاص در کار را لازم دانست و گفت: کسانی که در حوزه حمل و نقل و راهداری زحمت می کشند باید موفقیت شغلی را در خدمت به همنوع و خدمت به جامعه بدانند و در انجام امور محوله دلسوزی و اخلاص پیشه کنند. خدمت به خلق و جامعه عبادت است./202/854/ب1

ارسال نظرات