۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۷۴۵
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

ارتباط بیشتر شیعه و سنی راهکار تحکیم وحدت است

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: یکی از راهکارهای تحکیم و تقویت بیش از پیش وحدت بین شیعیان و اهل سنت، ارتباط و رفت و آمد بیشتر آنها با یکدیگر است.
آخوند صمدی- امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی

آخوند رحیم‌بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت، يكي از مهم‌ترین كاركردهاي هفته وحدت را ارتباط نزديك و تنگاتنگ پيروان شيعه و سني با يكديگر دانست.

وی با تبريك سالروز ميلاد مسعود حضرت محمد (ص) و سلاله پاكش امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: رمز پيروزي مسلمانان اتحاد و تقويت وحدت بوده و تنها با داشتن وحدت می‌توانند از گرداب جنگ و خشونت و تفرقه نجات يابند.

آخوند صمدی با اشاره به آيه شريفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» افزود: خداوند تبارك و تعالي در قرآن دستور به وحدت بين مسلمانان داده و مطابق این آیه شریفه وحدت و اتحاد سرچشمه عدالت‌خواهی‌ها و آرامش است.

مدير حوزه علميه اهل سنت حنفيه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی اظهار داشت: در جمهوري اسلامي ايران هم به لطف و مرحمت خداوند، وحدت و امنيت و يكپارچگي مناسبی حکم‌فرما بوده و مسؤولان و مردم دلسوزانه در راه ايجاد وحدت بيشتر تلاش می‌کنند.

آخوند صمدی افزود: رهبر معظم انقلاب هم دلسوزانه و با تدبير و درايت ما را براي رسيدن به وحدت و همبستگي بیشتر راهنمايي می‌کنند تا بدين وسيله به وحدت و همدلي و عظمت برسيم.

عضو شورای فتوای اهل سنت استان خراسان شمالی خاطرنشان كرد: پيروان شيعه و سني به‌ویژه در خراسان شمالي کوچک‌ترین اختلاف و تنشي با هم نداشته و ندارند و تا امروز هم با درايت، فهم و شعور خود اجازه کوچک‌ترین تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی را در این منطقه نداده‌اند.

امام جمعه اهل سنت استان خراسان شمالی تصریح کرد: این‌جانب به نمايندگي از پيروان سني مذهب خراسان شمالي تأکید می‌کنم که برادران و خواهران اهل تسنن استان محكم و دانا هستند، هیچ‌گونه تفکر تكفيري را به خود راه نمی‌دهند و در هيچ زماني به مستكبران اجازه ايجاد اختلاف و تفرقه نداده و نمی‌دهند.

آخوند صمدی تصريح كرد: پيروان شيعه و سني بايد ارتباط تنگاتنگي با هم داشته باشند و در هفته وحدت با برپايي جشن‌ها، فعالیتها و برنامه‌های متنوع و مشترک در مسير تحكيم و تقويت وحدت گام بردارند و همیشه به توصیه‌های دلسوزانه روحانيان و ائمه جماعت عمل كنند تا در اتحاد آنها خللي وارد نشود.

عالم اهل سنت استان خراسان شمالی اضافه کرد: درواقع یکی از راهکارهای تحکیم و تقویت بیش از پیش وحدت بین شیعیان و اهل سنت، ارتباط و رفت و آمد بیشتر آنها با یکدیگر است.

وی افزود: پيروان شيعه و سني با تكيه بر مشتركات ديني خود می‌توانند به وحدت برسند كه مشترکات آنها هم شامل موارد بسیاری ازجمله خدا، قرآن، حضرت محمد (ص)، حب اهل بیت (ع)، نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: رفتن به مكتب از راه شيعه و سني مطرح نيست؛ بلكه مقصد كه راه خدا و پيامبر او است، مهم است.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات