۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۶۷۷۵۰
امام جمعه رامسر:

قرآن و سیره پیامبر محور وحدت در جامعه اسلامی است

امام جمعه رامسر قرآن و سیره پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت در جامعه اسلامی دانست و گفت: در شرایطی دنیای کفر تلاش می کند اسلام ناب را تضعیف و نابود کند، در چنین شرایطی رمز پیروزی امت اسلامی وحدت و همدلی است.
امام جمعه رامسر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر پنج شنبه شب در دیدار جمعی از فعالان قرآنی این شهرستان با گرامی داشت هفته وحدت، قرآن و سیره پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت در جامعه اسلامی دانست و گفت: در شرایطی دنیای کفر تلاش می کند اسلام ناب را تضعیف و نابود کند، در چنین شرایطی رمز پیروزی امت اسلامی وحدت و همدلی است.

وی با بیان این که سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) همواره سرشار از وحدت و همدلی است، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه اسلامی برای تقویت وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران، تفرقه و اختلاف را مهم ترین عامل سیطره دشمنان بر بلاد اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و کمک های مالی دیکتاتورهای منطقه تلاش می کنند حاشیه امنی برای صهیونیست های جنایت کار ایجاد کنند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود به رسالت مهم علمای اسلام در خنثی کردن توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز علما و بزرگان دینی باید با روشنگری و آگاهی بخشی به امت اسلامی، آنها را نسبت به توطئه خطرناک دشمنان آگاه سازند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از قرآن به عنوان اصلی ترین مبنای دینی و مهم ترین منبع سبک زندگی اسلامی برای امت اسلامی یاد کرد و گفت: قرآن منبعی ارزشمند برای نزدیکی انسان به پروردگار است.

امام جمعه رامسر در ادامه سخنان خود دوری از معارف قرآنی را عامل گمراهی و انحراف انسان دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین عامل بروز مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی را فاصله گرفتن از معارف دینی دانست وتصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه در جهت گسترش فرهنگی قرآنی بهره گیریم.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم ناب آن نیز توجه کنیم، افزود: فهم عمیق از مفاهیم قرآنی نیازمند تدبر در این کلام الهی است.

امام جمعه رامسر با تاکید بر این که باید موج قرآنی در جامعه باید ایجاد کرد، بیان کرد: در رشته های مختلف قرآنی، جلسات با مدیریت واحد و اقبال به این سمت، موج قرآنی را پدید می آورد و از این رهگذر، موج مثبت شکل می گیرد و جامعه به سمت این کتاب وحیانی، سوق می یابد.

وی با بیان این که فرهنگ و سبک زندگی قرآنی مسیر حرکت انسان به سوی تعالی و سعادت حقیقی را نشان خواهد داد، تصریح کرد: به حتم توجه به مبانی قرآنی جامعه اسلامی را در برابر هر نوع انحراف و هجمه ای مصون خواهد داشت.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که کلام الهی گنجینه ای ارزشمند برای جامعه اسلامی است که متأسفانه گاهاً به آن بی مهری می شود، خاطرنشان کرد: بی توجهی به مبانی قرآنی مسیر را برای نفوذ فرهنگی دشمنان هموار خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مطمئن ترین مسیر برای حرکت انسان مسیر قرآنی است، تصریح کرد: انسان بدون توجه به معارف الهی و قرآنی می تواند در زندگی فردی و اجتماعی به سعادت حقیقی دست پیدا کند.

وی با بیان این که خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مفاهیم قرآنی در جامعه احیاء شده است، افزود:  در جامعه ای که احکام و مبانی اصیل آن برگرفته از مفاهیم عظیم قرآنی است نباید شاهد بی توجهی به این معارف ناب در زندگی فردی و اجتماعی باشیم.

امام جمعه رامسر، انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مفاهیم قرآنی از ترویج فساد و بی اخلاقی در جامعه جلوگیری می کند، ادامه داد: اگر همه بخش های جامعه از مفاهیم قرآنی بهره گیرند به حتم ما شاهد برخی بداخلاقی ها، تهمت و بی قانونی در آن جامعه نخواهیم بود.

وی با اشاره به دغدغه بسیار مقام معظم رهبری در توجه به قرآن و مفاهیم قرآنی در جامعه، افزود: مسؤولان فرهنگی و دینی کشور باید علاوه بر ظرفیت های موجود تلاش کنند ظرفیت های جدیدی را برای رونق فعالیت های قرآنی در جامعه به وجود آورند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که اگر به دستورات قرآن کریم عمل کنیم سعادتمند می‌شویم، ادامه داد: مدیریت و اخلاق ما باید قرآنی باشد و مشکلات دنیای امروز این است که با معارف قرآنی فاصله گرفتیم و ظرفیت قرآن کریم بسیار بالاست و هنوز از این ظرفیت استفاده نکردیم.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: جشنواره های قرآنی باید از آنها، تمرکززدایی صورت گیرد و در دیگر استان های کشور برگزار شود تا استعدادهای قرآنی، شکوفا و شناسایی شود و در این صورت، حرکت بسیار ارزنده ای، شکل می گیرد.

امام جمعه رامسر در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن مسأله نفوذ فرهنگی در کشور بر ضرورت هوشیاری مسؤولان نسبت به این مسأله مهم تأکید کرد و افزود: متأسفانه برخی ها در کشور علیرغم تأکیدات گسترده رهبر معظم انقلاب اسلامی، نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که هدف ابزارهای شیطانی دشمن، نابودی باورها و اعتقادات دینی جامعه است، گفت: دشمن برای تسلط بر کشور، به دنبال تسخیر عقول مردم است و یکی از این راه ها تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم است.

وی با بیان این که تقویت باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است، تصریح کرد:  امروز جبهه استکبار با همه توان برای زدودن هویت دینی نسل جوان جامعه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند./950/202/ب3

ارسال نظرات