۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۶۷۷۵۶
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

اهمیت محبت میان والدین و فرزندان

حجت الاسلام حقانی با اشاره به تاثیر محبت در خانواده، گفت: در برخی اوقات محبت بین پدر و مادر دلیل لازم برای تربیت صحیح کودکان است اما کافی نیست و باید بسیاری از امور مهم در این زمینه را یاد گرفت.
تحکیم خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام ابوالحسن حقانی استاد مشاوره حوزه علمیه قم در جلسه مشاوره تربیت کودکان که امشب در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به کودکان گفت: در زمان اختلاف میان کودکان باید آنها را به حال خود رها کرد و با نظارت راه حل های متناسب را برای کودکان پیشنهاد داد و در این صورت است که می توان به تربیت صحیح کودک امیدوار بود.

استاد مشاوره حوزه علمیه قم در ادامه ابراز داشت: احترام مادر در همه حالات در نزد فرزندان باید حفظ شود و در زمینه تربیت کودکان باید دانست که با بازی کودکان به هیچ عنوان نباید بازی کرد.

وی با اشاره به دوره نوجوانی و جوانی ابراز داشت: مدریت خانه بر عهده مادر و مدیریت خانواده بر عهده مادر است و نباید بدون هماهنگی به حریم یکدیگر ورود کنند و مسؤولیت اصلی در تربیت فرزند را مادر بر عهده دارد و پدر به عنوان معاون عمل می کند.

حجت الاسلام حقانی با اشاره به تاثیر محبت در خانواده گفت: در برخی اوقات محبت بین پدر و مادر دلیل لازم برای تربیت صحیح کودکان است ولی کافی نیست و باید بسیاری از امور مهم در این زمینه را یادگرفت.

وی خاطر نشان کرد: نوجوان در دوران نوجوانی در جاده خاکی است و والدین باید با راهنمایی و نظارت خود فرزندان را به مسیر اصلی هدایت کنند و این مساله ای است که برای همه کودکان اتفاق می افتد.

استاد روانشناسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسیاری از پدر و مادرها به دوران نوجوانی توجهی ندارند و دوران نوجوانی خود را فراموش کرده اند و به نوجوان خود سخت می گیرند که آثار مخربی در ذهن کودک بر جای می گذارد.

وی گفت: دوران پیش از نوجوانی، دوران نوجوانی اولیه و دوران نوجوانی ثانویه سه دوره نوجوانی است و نظر اسلام در این باره این است که وجود تفاوت های فردی در میان نوجوانان امری طبیعی است و باید اهمیت وراثت را در نظر گرفت.

حجت الاسلام حقانی ابراز داشت: انسان با گرایش های متضاد مواجه است و با ین تفاسیر مراحل آزمایش شروع میشود و در دوران نوجوانی گرایش های متضاد بسیار زیاد است و والدین باید به آنها بینش دهند و اگر نوجوان به سلامت خارج شود، صالح خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ویژگی های نوجوان گفت: از ویژگی های نوجوان می توان به عدم قرار گرفتن در چاچوب های محدود اشاره کرد که وادین باید با نرمی و محبت در این دوران با فرزندان خود رفتار کنند./202/979/ب1

ارسال نظرات