۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۶۷۷۶۶

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته آتی

بررسی آثار وجودي پيامبر خاتم در جامعه اسلامي، تبیین نقش رسانه‌ها در تحكيم باورهاي ديني در برنامه «نقد و نظر»، بررسی ثمرات ازدواج آگاهانه در برنامه «به رنگ خدا» و تبیین آثار محبت به هم‌نوع در برنامه «مهربان باشيم» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته آتی است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی آثار وجودي پيامبر خاتم حضرت محمد(ص) در جامعه اسلامي در برنامه «ديدگاه»، تبیین نقش رسانه ها در تحكيم يا تحريف باورهاي ديني در برنامه «نقد و نظر»، بررسی ثمرات ازدواج آگاهانه و بهنگام در برنامه «به رنگ خدا» و تبیین آثار محبت به هم‌نوع در برنامه مهربان باشيم از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته آتی است.

بررسي آثار وجودي پيامبر خاتم حضرت محمد(ص) در جامعه اسلامي

راديو معارف در برنامه ديدگاه  به بازخواني همايش ها و نشست‌هاي مرتبط با انقلاب اسلامي مي پردازد.

«ديدگاه» كه به انعكاس سخنراني‌ها و ارائه مقالات همايش‌ها، نشست‌هاي علمي و جلسات نقد و بررسي مرتبط با موضوعات اسلامي و مذهبي اختصاص دارد مورخ 26 آذر 95  به بررسي آثار وجودي پيامبر خاتم حضرت محمد(ص)  در جامعه اسلامي خواهد پرداخت.

«ديدگاه» كاري از گروه اخبار معارفي و برنامه‌هاي سياسي به سردبير تهيه كنندگي سيد محمد علي حسينيان و اجراي سيد حميد حسيني  روزهاي جمعه ساعت 14:45 از راديو معارف تقديم شنوندگان فرهيخته خواهد شد.

نقش رسانه ها در تحكيم يا تحريف باورهاي ديني در برنامه «نقد و نظر»

برنامه«نقد و نظر»، سواد رسانه اي  و نقش آن را در تحكيم يا تخريب فرهنگ بررسي مي‌كند.

برنامه «نقد و نظر» مورخ 28 آذر 95  با موضوع سواد رسانه اي و نقش آن در تحكيم يا تخريب فرهنگ به روي آنتن مي‌رود.

 اين برنامه كه با كارشناسي حجت الاسلام ميرخندان و دكتر پويا تقديم شنودگان راديو معارف مي شود به بررسي نقش رسانه ها در باورهاي ديني مردم در يك جامه خواهد پرداخت .

 گفتني است برنامه « نقد و نظر» كاري از گروه فقه و انديشه است كه به تبيين مباحث اعتقادي در خصوص فرهنگ معارف اسلامي و شيعي،آسيب‌شناسي نظري علوم جديد و تقويت روحيه علم اندوزي و ارتقاي دانش عمومي مي پردازد. 

«نقد و نظر» روزهاي يكشنبه ساعت 45 : 14 به تهيه و سردبيري علي برخورداري و اجراي روح الله پرهيزكار تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي شود.

تبيين ثمرات ازدواج آگاهانه و بهنگام در برنامه «به رنگ خدا»

راديو معارف در برنامه «به رنگ خدا» با توجه به آيه ۳۲ سوره مباركه نور از پيامدهاي عدم ازدواج مناسب در جامعه مي‌گويد.

در راستاي اهميت موضوع ازدواج برنامه «به رنگ خدا» با  محوريت آيه 32 سوره مباركه نور به اين مساله مي پردازد.

حجت الاسلام والمسلمين مهدي هادي در اين برنامه به  ثمرات ازدواج آگاهانه  وبهنگام پرداخته  و پيامدهاي عدم ازدواج در يك جامعه را بيان خواهد كرد.

«به رنگ خدا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت(ع) به تهيه و سردبيري احمد محمودي و  اجراي حميد سوري از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:5 به روي آنتن مي‌رود                

آثار محبت به هم‌نوع در برنامه مهربان باشيم

 از برنامه هاي صبحگاهي اين رسانه ديني كه  باهدف بررسي آموزهاي اخلاقي و ضرب المثل ها طراحي و توليد شده است برنامه «مهربان باشيم» مي‌باشد.

اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام آتشين صدف از 27   آذر 95 به مدت يك هفته به تبيين  جايگاه سخن «محبت محبت مي آورد» خواهد پرداخت.

ثمرات محبت به همنوع، انواع محبت به يكديگر و بيان چگونگي ابراز محبت به هم در روابط اجتماعي و خانوادگي از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

"مهربان باشيم" كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري محمد حسن جلالي و اجراي رضا ملايي شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از راديو معارف بر روي موج FM رديف 96 تقديم شنوندگان مي‌شود./998/303/ب3

ارسال نظرات