۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۷۷۷۲
امام جمعه بجنورد:

انقلاب و نظام اسلامی سبب تحکیم وحدت و تقریب مذاهب شد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب و نظام اسلامي سبب تحكيم بيشتر وحدت و تقریب مذاهب اسلامي به‌ویژه پیروان شيعه و سني در جهان شده است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت و فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص)، با تأکید بر تحكيم وحدت در بين مذاهب اسلامي، اظهار کرد: دين اسلام همه پیروان خود را به همدلي و هم‌زبانی دعوت کرده است.

وی افزود: وحدت در دين مبين اسلام اهميت زيادي دارد؛ به همین دلیل هم خداوند به پيامبران خود به‌ویژه حضرت محمد (ص) امر كرده تا مردم را از دشمني و خشونت و ظلم و ستم نسبت به یکدیگر نجات دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: حضرت محمد (ص) هم در ميان قبايل عرب بين انصار و مهاجر عهد اخوت و برادري منعقد كرد تا كينه و دشمني بين اعراب را كمتر كرده و بين آنها وحدت و همبستگي ايجاد كند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دين اسلام به وحدت كلمه توجه ویژه‌ای داشته و يكي از بركات نظام جمهوري اسلامي ايران هم تأکید به وحدت است.

به گفته وی نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستاي تقویت يكپارچگي و اتحاد مسلمانان گام‌های ارزنده‌ای برداشته؛ به‌گونه‌ای که تعامل انقلاب و نظام اسلامي با دولتهای اسلامی بر اساس وحدت و همدلي است.

حجت‌الاسلام والمسلمین يعقوبي با تأکید بر اهميت توحيد و وحدت كلمه، اظهار كرد: وحدت يكي از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي است؛ زیرا وحدت در جامعه سبب سربلندي و همدلي و هم‌زبانی شده و انسان و جامعه را به سمت اهداف ارزشمند و والايي سوق می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: جامعه اسلامي ايران هم در تمام زمینه‌های فرهنگي، اقتصادي، امنيتي به وحدت كلمه نيازمند است؛ ازاین‌رو جوانان و مردم بايد براي رسيدن به وحدت و همبستگي تلاش كنند و دشمن را ضعيف فرض نكنند.

وی تصریح کرد: به فضل الهی در حال حاضر اتحاد و انسجام خوبی در بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در ایران اسلامی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید سایر کشورهای اسلامی هم وحدت موجود در ایران را الگوی خود قرار دهند، افزود: پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تشکیل و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی سبب تحكيم و تقويت بيشتر وحدت و تقریب مذاهب اسلامي به‌ویژه پيروان شيعه و سني شده است.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/302/ب3

ارسال نظرات