۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۷۷۹۲
کارشناس مسائل مذهبی:

پیروی از سیره پیامبر اسلام سبب اصلاح سبک زندگی می شود

حجت الاسلام رضوانی مدد گرفتن از نماز و صدقات، برای اجرای پیمانهای الهی را عامل وفای به عهد خداوند دانست و گفت: عبودیت، احسان به والدین و کمک به مردم از جمله این پیمانهاست، باید با پیروی از پیامبر اسلام، امور فانی را باقی کنیم تا سبک زندگی ما اصلاح شود.
پیامبر اسلام الگوی سبک زندگی پیامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان، با اشاره به آیات 83 و 84 سوره بقره ‏ گفت: خداوند متعال از ما انسانها یک سری پیمانهایی گرفته است که ‏ما ‏موظف هستیم به این عهد و پیمانها وفا کنیم تا خداوند هم به عهد خود وفا کند.

‏وی ادامه داد: یکی از این پیمانها عبودیت و پرستش ‏خداوند ‏است، پیمان دیگر احسان و نیکی به والدین، خویشان و یتیمان و مسکینان است، یکی دیگر از پیمانهایی که خداوند از انسانها گرفته است در زمینه سخن گفتن با ‏دیگران ‏است ‏که سفارش شده به نیکویی با دیگران سخن بگویید، یعنی هم حرف خوب بزنید و هم خوب، حرف بزنید.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: خداوند برای مدد و یاری انسان در اجرای این پیمانها دو چیز را ‏معرفی می ‏کند، ‏اولین آن اقامه نماز و دیگری پرداخت زکات و صدقات ‏است، زکات در بسیاری از جاها در قرآن مجید همراه با نماز آمده است و منظور از زکات در بیشتر موارد، زکات مستحب است که به معنای رابطه خوب با مردم و دلرحم بودن نسبت به مؤمنان و کمک کردن مالی است.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: خداوند در قرآن می فرماید که بیشتر مردم از این پیمانها اعراض کردند، انسان مأمور به تفکر است، اگر انسانها به خوبی در این امور تفکر کنند می فهمند که باید به این دستورات عمل کنند، امیرالمؤمنین(ع) می فرماید« توانایی تمییز فانی از باقی از بهترین تفکرات است» .

وی اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) مبعوث شدند تا مکارم اخلاق را گسترش دهند، اخلاق همان شیوه زندگی انسان است، باید در زندگی خود امورات باقی را از امورات فناپذیر تشخیص دهیم تا در دنیا و آخرت دچار خسران نشویم، خداوند در قرآن ابتدا می فرماید که مال و فرزندان زینت حیات دنیا هستند، حق تعالی پس از اشاره به  این نعمتها در ادامه می فرماید که باقیات و صالحات نزد خداوند بهتر است، این به آن معناست که باید مال و فرزندان را هم در مسیری بیاوریم که باقی و ماندگار شوند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اگر انسان فرزند صالحی تربیت کند که اعمال صالح و خیر انجام دهد و اگر از مالش در راه خدا و خدمت به خلق خدا استفاده کند، می تواند این نعمتهای به ظاهر فانی را باقی نگه دارد، اگر پیامبر نور و رحمت برای همه جهانیان را اطاعت کنیم، آنگاه این اطاعت از اسوه حسنه، سبک زندگی و دنیا و آخرت ما را اصلاح خواهد کرد./869/پ202/ج1

ارسال نظرات