۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۸۱۸
آيت الله مظاهري:

زندگي منهاي خداوند تاريك و وحشتناك است

حضرت آيت الله مظاهري با بيان اينكه زندگي منهاي خداوند تاريك و وحشتناك است، گفت: زندگي منهاي خداوند غم و غصه و دلهره و اضطراب خاطر را دارد تا انسان بميرد، اين زندگي، يك نوع زندگي است كه خداوند به فرد توجه نمي كند.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهري، پنجشنبه شب در مسجد حكيم اصفهان با اشاره به اينكه اگر انسان اهل حيات طيبه شد، خداوند را در زندگي مييابد، گفت: اما اگر فرد راه را گم كرد، صبر و استقامت براي او سنگين ميشود و سرگرداني عجيبي در زندگي برايش پيدا ميشود.

وي افزود: قرآن كريم در اين باره تشبيه معقول به محسوسي دارد، درباره اين سرگرداني يك تشبيه دارد، ميفرمايد آنان كه راه را پيدا نكردند، در دريا، در هنگام شب و در حالي كه جزر و مد دارد، گم شدهاند، ظلمت روي ظلمت و وحشت روي وحشت دارند.

رييس حوزه علميه اصفهان ادامه داد: مثلا اگر كسي در عالم برزخ به اندازه يك ميليون سال گم باشد و همين طور سرگردان بماند تا روز قيامت، قرآن ميفرمايد كساني كه راه را پيدا نكردهاند، گيج هستند و الا اگر راه را پيدا كند، خداوند همراه او هست، امام حسين(ع) در دعاي عرفه ميفرمايد مگر ميشود كسي خداوند را نبيند.

وي با بيان اينكه زندگي منهاي خداوند تاريك و وحشتناك است، ابراز كرد: زندگي منهاي خداوند غم و غصه و دلهره و اضطراب خاطر را دارد تا انسان بميرد، اين زندگي، يك نوع زندگي است كه خداوند به فرد توجه نميكند، اگر خداوند نخواست دست كسي را بگيرد او گم ميشود و همين بياعتنايي گمشده خداوند ميشود ولي اگر خداوند را پيدا كند همهاش لذت دارد.

حضرت آيتالله مظاهري ادامه داد: امام صادق(ع) ميفرمايد دو ركعت نماز شب از دنيا و هر آنچه كه در دنيا است براي من ارزشش بالاتر است، يك جمله «اهدنا الصراط المستقيم» و خداوند هم جواب آن را به بنده بدهد، ارزش بسيار بالايي دارد و خوش به حال افرادي كه در همين دنيا لذتها دارند و شب آنها بالاترين لذتها را دارند.

وي خاطرنشان كرد: مرحم حاج ميرزا علي آقاي شيرازي از بزرگان اصفهان بود، البته قدرش را نميدانستند اما اساتيد ما همچون آيتالله بروجردي به ايشان خيلي احترام ميگذاشتند، ايشان در قم جلسهاي داشتند و علما براي ديدار ايشان رفته بودند تا جايي كه جلسه بسيار طول كشيده بود و نماز شبشان از بين رفته بود، آيتالله مطهري گفتهاند كه ايشان مثل زن بچهمرده گريه ميكردند.

استاد اخلاق حوزه علميه قم با اشاره به سخني از امام زمان(عج) مبني بر اينكه ننگ است بر شيعيان ما كه نماز شب نخوانند، اظهار كرد: به راستي ضرر و ننگ است، ما خيال ميكنيم ورشكستگي مالي براي انسان ضرر است، نه اين طور نيست، آنهايي كه راه را پيدا كردهاند غصه و غمشان در اين است كه مبادا يك آن بيخدا بشوند.

وي ابراز كرد: انسان بهترين مخلوقات است، اما شرط دارد و شرط آن اين است كه انسان خدا را پيدا كرده باشد و خداوند را يافته باشد و به جاي نماز كنسرت موسيقي براي انسان لذت داشته باشد و فيلمهاي شهوتناك برايش لذت داشته باشد، خداوند را بدهد و به جايش كنسرت موسيقي بگيرد، اين فرد ديگر بهترين مخلوقات نيست، بلكه براي بهترين مخلوقات گناه از هر زجر و از هر زنداني بالاتر است.

حضرت آيتالله مظاهري با بيان اينكه مراتب احسن المخلوقين در دنيا اين است كه فرد بايد بهترين زندگيها در دنيا را داشته باشد، خاطرنشان كرد: بهترين زندگيها در دنيا اين است كه فرد در دنيا خداوند را بيابد، نظير فردي كه آب بخورد و سيراب شود و اين رفع تشنگي را بيابد و بعد اينكه با خداوند رابطه داشته باشد و توجه به نماز كند، جوانها خيلي به نماز توجه كنيد،‌ قرآن ميفرمايد واي به آن كسي كه نماز را سبك بشمارد./914/201/ب2

ارسال نظرات