۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۶۷۸۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

استاد ناهی دارای علم وسیع و شخصیتی عرفانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: استاد حاج حسین ملایی علمداری متخلص به ناهی نه تنها یک شاعر بلکه دارای علم وسیع و شخصیتی عرفانی است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که در آستانه همایش بزرگداشت استاد ناهی ترتیب یافت، اظهار داشت: استاد حاج حسین ملایی علمداری متخلص به ناهی نه تنها یک شاعر بلکه دارای علم وسیع و شخصیتی عرفانی است.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی از نظر کمیت و کیفیت در حوزه شعر و ادبیات از استانهای ممتاز کشور به حساب می آید و این یک ذخیره و منبع عظیم فرهنگی برای آذربایجان شرقی محسوب می شود.

محمدپور اضافه کرد: کشف و پرورش استعدادهای جوان و ارج گزاری به پیشکسوتان هنر و ادبیات وظیفه و رسالتی پر اهمیت است که عزم همگانی و مشارکت عمومی را می طلبد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تشریح کرد: اشعار آئینی و مذهبی در نشر و گسترش مفاهیم والای اسلامی و بسط پیام تشیع نقش بسزایی داشته است و شاعران این حوزه غالباً خود نیز از اثرات بی کران این ادبیات بهره مند گردیده و شاعرانی وارسته و اهل معنا به جامعه ادبی کشور تقدیم شده است.

عضو ستاد نکوداشت استاد ناهی افزود: حاج حسین ملایی با نشر ترجمه منظوم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به یک وزنه گهربار و گرانقدر در این حوزه بدل شده و نکوداشت وی امری بس ارزشمند بود که بحمدالله به ثمر نشست.

محمدپور صدور پیام از سوی استاندار آذربایجان شرقی خطاب به ستاد نکوداشت را از نشانه های اهمیت مقوله های فرهنگی و شخص استاد ناهی دانست و گفت: امیدواریم طبق دستور استاندار تجلیل و تکریمی شایسته و درشان این انسان الهی برگزار کنیم.

گفتنی است، حاج حسین ملایی علمداری شاعر قرآن، اهل بیت(ع) و انقلاب است که 28 آذر ماه از سوی سازمان منطقه آزاد ارس، حوزه هنری استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و نمایندگی وزارت ارشاد در منطقه آزاد ارس تجلیل خواهد شد./935/33/ب2

ارسال نظرات