۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۶۷۸۵۷
امام جمعه پردیسان:

روحانیت ماهیت شیعه انگیسی را تبیین کند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که شیعه انگلیسی عامل وحدت را به عامل اختلاف تقویت کرده است، گفت: پیامبر اکرم و اهل بیت(ع) عامل وحدت هستند و آنها در موارد فراوانی تأکید بر وحدت داشته اند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد با تبریک میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) تقوا را عامل نجات و زندگی مناسب در دنیا و آخرت دانست و بیان داشت: آزاد سازی حلب در هفته وحدت شادی افرادی که در جست وجوی شادی وحدت بخش هستند را افزایش داد.

امام جمعه پردیسان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: شخصی از امام صادق(ع) سؤال کرد آیا سخن پیامبراکرم(ص) مبنی بر این که اختلاف موجب رحمت است صحیح است؛ امام صادق(ع) پاسخ داد بله؛ سؤال کنند بار دیگر سؤال کرد اگر اختلاف موجب رحمت است بنابر این وحدت عذاب است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) پاسخ داد مراد از اختلاف در سخن پیامبراکرم(ع) رفت و آمد است به عبارت دیگر اگر شخصی جهت تفقه در دین نزد اهل بیت(ع) رود و سپس به میان قوم خود بازگردد اهل اختلاف است؛ می توان از این روایت استفاده کرد امام صادق(ع) پیرو وحدت است همچنین وی در برخی موارد به یاران خود توصیه کرده اند در نمازجماعت های اهل سنت شرکت کنند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی افزود: پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) عامل وحدت هستند اما شیعه انگلیسی آنها را به عامل اختلاف تبدیل کرده است؛ روحانیت در این زمینه مسؤول است و باید مردم را روشن سازد زیرا مردم با شناخت حقیقت از آن تبعیت نخواهند کرد اما اگر جشن های مبتذل به نام اسلام و اهل بیت منتشر شوند روحانیت در تمام این خونریزی ها دخیل است.

وی تبیین کرد: پیامبراکرم(ص) در سال 633 میلادی رحلت کرده است که با رحلت ایشان قرون وسطی اسلامی در کشورهای اسلامی شکل گرفت و سه گروه اموی، عباسی و عثمانی به مدت هزارسال بر کشورهای اسلامی حکومت کردند همان گونه که کمی قبل از رحلت پیامبراکرم(ص) قرون وسطی در اروپا آغاز شده بود.

امام جمعه پردیسان با اشاره به روز انسان گرایی در 24 دسامبر بیان داشت: حکومت کلیساها و حکومت های اسلامی ناصالح اسلامی موجب بروز تفکرات ضد دینی است زیرا در اروپا کلیساها با هزار سال حکومت همراه با خشم و سیاهی با علم مخالفت می کرند و در کشورهای اسلامی نیز حاکمان ناصالح که فقط دارای مساجد زیبا و بدون تقوا بوده اند با انتشار احادیث و علم اهل بیت(ع) مقابله می کردند در نتیجه پس از مدتی دانشمندان به فکر جدایی دین از سیاست افتادند.

وی بروز انقلاب اسلامی را نتیجه 400 سال حکومت انسان گرایی و هزار سال حکومت کلیساها و حاکمان ناصالح اسلامی دانست و افزود: 400 سال حکومت انسان گرایی نیز نشان داد همانند حکومت های قبلی کارایی ندارد در نتیجه انقلاب اسلامی روش دیگری را معرفی کرد که آن هم حکومت فقهای عادل است و چنین حکومتی مقدمه ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: برخی رییس جمهور آمریکا را گورباچف آمریکا می دانند زیرا شخصی سیاسی نیست؛ دولت آمریکا توان مقابله با مقاومت را ندارد و به یاری خداوند در آینده نزدیک نیز موصل آزاد خواهد شد و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که انقلاب اسلامی به ما توصیه می کند به آمریکا اعتماد نکنیم، گفت: چنین سخنی نشان می دهد انقلاب اسلامی دارای شخصیت حقوقی است و به ما توصیه می کند.

امام جمعه پردیسان در پایان به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم این نظام امید بخش، مقاوم و پیروز بماند بایستی حوزه و دانشگاه با یکدیگر وحدت داشته باشند البته نه به صورت تشریفاتی بلکه باید تلاش کنند تا بتوانند انسان گرایی اسلامی به عبارتی دیگر علوم انسانی اسلامی را تشکیل دهند./1324/پ201/ج1

ارسال نظرات