۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۸۷۹
آیت الله فاضل لنکرانی:

رسالت حوزه های علمیه تربیت عالمان متعهد و فاضل است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقویت مدارس علمیه شهرستان‌ها را یکی از مهم ترین راه های استمرار و اشاعه اسلام در بین امت اسلامی دانست.
مراسم عمامه گذاری طلاب مراغه آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نقش روحانیت و رسالت حوزه های علمیه در شرایط کنونی جامعه اسلامی به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

وی با بیان این‌که تقویت حوزه‌های برای ترویج مکتب اهل ‌بیت(ع) و تشییع در میان امت اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ روحانیت بیدار و آگاه در حوزه های علمیه موجب تقویت دینداری آحاد امت اسلامی و روحیه دینی در بین نسل های آینده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تقویت مدارس علمیه شهرستان‌ها را یکی از مهم ترین راه های استمرار و اشاعه اسلام در بین امت اسلامی دانست و با تأکید بر نقش حساس حوزه در تربیت عالمان و روحانیان متعهد و فاضل، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و تشیع به دنبال هجمه فرهنگی و اعتقادی علیه باورهای دینی مردم هستند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در حفظ ارزش های اسلامی و دینی، گفت: مراکز حوزوی سنگرهای بزرگ اسلام در برابر هجمه های فرهنگی و سیاسی دشمنان قسم خورده اسلام هستند، با توجه به تحرکات ضداسلامی غرب در منطقه، توسعه مدارس علمیه نیز ضرورت دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که غرب با راه‌اندازی مدارس علمیه در برخی کشورها به دنبال ترویج اسلام آمریکایی است، افزود: استکبار با ایجاد مدارس دینی در برخی کشورها و تربیت آموزه های تفرقه افکنانه به نام اسلام در این مراکز پایه گذار تشکیل گروه های سلفی و تکفیری شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به تشریح ویژگی های شخصیتی آن حضرات پرداخت و اظهار داشت: خلاصه تمامی ادیان الهی در وجود پربرکت نبی مکرم اسلام جمع شده است. وظیفه هر مسلمان ارتقای معرفت و شناخت نسبت به اسلام، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امام جعفر صادق(ع) به عنوان مؤسس مکتب تشییع منشأ تلألو انوار قدسی الهی بوده است، خاطرنشان کرد: بیشتر احکام فقهی اسلامی برگرفته از فقه ایشان بوده و این فقه را در برابر مبانی حقوقی دنیا برتری داده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان با اشاره به صبغه فرهنگی و فقاهت در مراغه، اظهار داشت: تعهد دینی خطه بزرگ آذربایجان همواره زبانزد بوده و این امر باید تقویت شود؛ چرا که دشمنان اسلام به دنبال ضربه زدن به دین مبین اسلام و تشییع در دنیا و منطقه هستند.

گفتنی است، همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه با حضور علما، فضلا، اساتید حوزوی و اقشار مختلف مردم این شهر در مسجد جامع برگزار شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات