۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۶۷۸۸۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

تشکیل گروه های تکفیری نتیجه عدم اتحاد امت اسلام است

استاد حوزه علمیه با اشاره به پیامدهای عدم وحدت و وجود تفرقه در امت اسلام گفت: به وجود آمدن گروه های تکفیری در منطقه و قتل و جنایت های مردم بی دفاع و بی گناه نتیجه عدم اتحاد و وجود تفرقه در بین ملت های مسلمان است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اسلام و امام صادق(ع) گفت: پیامبر گرامی اسلام باید محور وحدت مسمانان جهان باشد.

وی با اشاره به جایگاه و ویژگی های منحصر به فرد رسول اکرم(ص) افزود: اولین چیزی که خداوند خلق کرد نور رسول خدا بود، 17 ربیع الاول سال روز میلاد رسول خدا است و روایت داریم هنگامی که پیامبر(ص) متولد شد شهادت به توحید داد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد وحدت را مقوله ای عقلی و شرعی دانست و اظهار داشت: قرآن کریم بر وحدت تأکید کرده است، مسلمانان باید توجه داشته باشند که عدم اتحاد آن ها و وجود تفرقه سبب سوء استفاده و نفوذ دشمن می شود از این رو وحدت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به پیامدهای عدم وحدت و وجود تفرقه در امت اسلام ادامه داد: به وجود آمدن گروه های تکفیری در منطقه و قتل و جنایت های مردم بی دفاع و بی گناه نتیجه عدم اتحاد و وجود تفرقه در بین ملت های مسلمان است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مسلمانان باید با چنگ زدن به ریسمان الهی و تبعیت از معارف الهی و اسلام محمدی وحدت داشته باشند، ابراز داشت: وحدت امت اسلامی و مسلمانان توطئه های دشمن را خنثی می کند از این رو است که علما و بزرگان بر این موضوع تأکید دارند.

وی جایگاه اهل بیت(ع) را نزد خداوند و پیامبران الهی بی نظیر توصیف کرد و گفت: خداوند به حضرت آدم می فرماید اگر می خواهی من را بخوانی باید من را بانور اهل بیت(ع) بخوانی که این موضوع نشان دهنده جایگاه بسیار بالای ائمه(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: از روایت ها به دست می آید که خلقت رسول خدا پیش از خلقت حضرت آدم است و رسول اکرم(ص) نیز بیان کردند اولین چیزی که خداوند خلق کرد نور من بود.

وی اضافه کرد: در سالی که ابرهه سپاه خود را برای تخریب مکه فرستاد رسول اکرم متولد شد، خلقت جسمانی پیامبر(ص) 17 ربیع الاول بود اما خلقت نورانی ایشان پیش از این بوده است؛ مسلمانان و شیعیان باید با سرلوحه قرار دادن سیره پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) مسیر سعادت را در پیش بگیرند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات