۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۶۷۹۲۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

پیامبر اسلام، اسوه ای حسنه برای همه بشریت هستند

استاد حوزه علمیه مازندران، از امام خمینی(ره) به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای وحدت امت اسلامی به کار گرفتند، گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده همان مسیر امام راحل در تقویت وحدت اسلامی هستند.
پیامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مهدي خوشرو، استاد حوزه علمیه مازندران جمعه شب در مراسمی که به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام در این شهرستان، با تبريك ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق(ع) افزود: الگو قرار دادن رسول اكرم(ص) و امامان معصوم(ع) بهترين نوع از اطاعت است كه بايد مورد توجه باشد.

وي با بیان این که الگوگیری از حیات و سیره رسول خدا (ص) تأثیر فراواني در رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دارد، خاطرنشان کرد: مسلمان واقعی کسی است که در عمل به دین اسلام و ارزش‌های اخلاقی پیشقدم بوده و توجه به ارزش هاي اسلامي و ديني را در اولويت همه كارهاي خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هفته وحدت یادگار ارزشمند و گرانسنگ حضرت امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره دغدغه اسلام و سرافرازی مسلمین را داشتند و همواره از اختلاف افکنی میان امت اسلامی به سختی رنج می بردند.

حجت الاسلام خوشرو از امام خمینی(ره) به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای وحدت امت اسلامی به کار گرفتند، گفت: امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده همان مسیر امام راحل در تقویت وحدت اسلامی هستند.

وی از اسلام به عنوان برترین و کامل ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهالت عنوان کرد و افزود: اسلام ناب محمدی بهترین دستورالعمل زندگی است که از سوی پیامبر نور و رحمت به بشریت عرضه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همواره دشمنان شریعت محمدی به منظور تحقق اهداف پلید خود به دنبال بر هم زدن اتحاد و وحدت امت اسلامی است هستند، خاطرنشان کرد: دشمن برای بپا کردن انواع فتنه ها از آغاز نبوت پیامبر تا امروز قصد داشتند تا با ایجاد تفرقه بین مسلمین و با استفاده از حربه فرقه گرایی، از اشاعه اسلام محمدی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که پیامبر گرامی اسلام رحمت للعالمین و اسوه حسنه ای برای همه بشریت هستند، تصریح کرد: آخرین منجی عالم بشریت با توجه دادن انسان ها به آیه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» بشریت را به وحدت و اتحاد حول محور توحید و عدالت و آزادی حقیقی فرا می خوانند.

وی با بیان این که وحدت و انسجام، اتفاق و اتحاد، همبستگی و همدلی مسلمانان، از ضروریات کلمه توحید و از تعالیم روح بخش اسلام و از اصول فرهنگ قرآن است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم یکی از عمده‌‏ترین و سازنده‌‏ترین اهداف رسالت نبی مکرم اسلام را تألیف قلوب و ایجاد انس و الفت و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‏دارد.

مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بهشهر افزود: امام صادق(ع) با شيوه اي برگرفته از پيامبر اكرم(ص) براي معرفي اسلام در بين فرقه هاي مختلفي كه در زمان حياتشان وجود داشت؛ تلاش كرد و با تربيت شاگردان فراوان، خدمت بزرگ و عظيمي به جهان اسلام ارائه كرد كه اكنون بناي حوزه هاي اسلامي در جهان به بركت همين خدمت امام صادق(ع) به اسلام است.

حجت الاسلام خوشرو، ادامه داد: مذهب شيعه مذهبي از جانب رسول الله(ص) بوده است و چون در زمان امام صادق(ع) فرقه هاي مختلفي فعاليت داشتند و علي‌رغم ازدياد اين فرقه ها، اين امام بزرگوار اسلام را بيش از ديگران ترويج داد و با تلاش و كوشش فراوان اسلام را در بين مردم رواج داد و به شيعه جعفري معروف شد.

وي گفت: امام صادق(ع) در زمان حيات خود، با استفاده از زمینه مناسبی که امام باقر(ع) در علوم ديني و اسلامي و تربيت شاگردان فراهم و هسته اولیه علم و تدریس را پایه‌گذاري كرده بودند، شروع به فعالیت فرهنگی کردند و با تربيت شاگردان فراوان، در احياي دوباره اسلام تلاش وافر داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اين امام همام در زمان حيات خود آنچه امامان پیشین مورد عمل قرارداده بودند، آنها را به ثمر رساندند و با تربيت شاگردان علوم اسلامي خدمات شايسته اي را به اسلام و مسلمين ارائه دادند و اخلاق را ترويج كرده و به صورت عملی مردم را به وحدت و اخلاق فرا خواندند.

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که دليل اينكه شيعه را شيعه جعفري مي گويند به اين دليل نيست كه شيعه قبل از امام صادق(ع) نبوده است، تصریح کرد: با توجه به اينكه دوره زندگی امام صادق(ع) با اواخر حکومت امویان و اوایل خلافت عباسیان، مصادف بود و درگیری‏ها و اختلافات فراوانی بين فرقه هاي مختلف وجود داشت، اما با تلاش آن امام همام شاهد گسترش مناسب تشیع در جهان بودیم.

وی با اشاره به این که اين امام همام، فعاليت هاي فرهنگي مناسبي را در اين زمان كه فرقه هاي مختلف وجود داشت؛ انجام دادند و در توسعه شيعه تلاش كردند، ادامه داد: تلاش های ایشان سبب شد تا مذهب تشيع که اعتقاد به ولايت و امامت دوازده جانشين به حق پيامبر گرامي اسلام(ص) را دارد، به‌عنوان مذهب جعفري شناخته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: امام صادق(ع)  با تشکیل حلقه هاي مختلف درس و تبیین معارف و مبانی تشیع، به نشر و تبلیغ اسلام پرداختند و معارف و احکام شیعه بیش از هر زمانی در جامعه مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت و به نوعي نظم و ترتیب خاص و ارزنده‏ای به شیعه داده شد./ 1317/202/ب3

ارسال نظرات