۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۹۳۱

کمیسیون اتحاد جهانی علمای مقاومت برگزار شد

کمیسیون اتحاد جهانی علمای مقاومت همزمان با دومین روز از سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور جمعی از شخصیت‌های جهان اسلام در هتل آزادی برگزار شد.
کنفرانس وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در دومین روز از سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در روز جمعه(26اذرماه) کمیسیون "اتحادیه جهانی علمای مقاومت" در چهار بخش با عنوان نقش علما و اندیشمندان مسلمان در یکپارچگی مسلمانان، نقش علما و نخبگان در محکومیت تکفیر و تروریسم، نقش علما به ویژه در حزب الله و مسأله فلسطین و سوریه، مسأله فلسطین و اصول آن و موضوع یورش صهیونیست‌ها به قدس شریف و تحقق دستاوردهای اتحادیه جهانی علمای مقاومت در هتل آزادی برگزار شد.

ابتدای این نشست آیت الله اراکی در راستای اهداف این نشست گفت: از سوی این کمیسیون نامه‌های فراوانی به کشورهای مختلف داده شده است و در آن طرح‌ها و پیشنهادات زیادی ارائه گشته است.

وی ادامه داد: امید است در آینده نه چندان دور علمای مقاومت بتوانند در مقابله با جریان‌های تکفیری بایستند، زیرا این جریان تلاش کرده است که به تحریف مقاومت و مسأله فلسطین بپردازد.

در ادامه این نشست آیت الله محمد علی تسخیری معاون رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز افزود: دشمن امروزه در تلاش است تا به وحدت اسلامی ضربه بزند، مقاومت اسلامی هم سر پویایی امت اسلامی است و این مقاومت می‌تواند از کرامت اسلام دفاع کند.

وی یادآور شد: همه ما باید از مقاومت اسلامی حمایت نماییم، متاسفانه حاکمان برخی کشورهای عربی با خیانت خود در تلاش هستند مقاومت را تروریسم معرفی کنند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه حزب الله لبنان و مقاومت در ابتدا گروهی ساده و کوچک بودند، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم این دو گروه با توکل به خدا در مقابل اسرائیل در سال 2000 میلادی به پیروز رسیدند و صهیونیست را از کشور خودشان بیرون کردند.

در ادامه این نشست شیخ اکرم الکعبی دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجبا عراق با بیان اینکه تمام شرها از سوی اسرائیل و آمریکا در منطقه رخ می‌دهد، تاکید کرد: در واقع آمریکا در تلاش است تا در عراق موانع ایجاد کند، به همین منظور منافع خود را از طریق داعش به پیش می‌برد، البته گروه حشد شعبی بسیج عراق که متشکل از سنی‌ها، شیعیان و کردها است از کشور در مقابل داعش حفاظت می‌کنند.

شیخ یوسف ناصری دبیر کل شورای علمای عراق با اشاره به اینکه مقاومت باید از سوی علمای مقاومت حمایت شود تصریح کرد: علمای مقاومت از سوی شورای امنیت و سازمان‌های بین‌المللی مورد تهدید هستند، در واقع این سازمان‌ها به دنبال تخریب چهره علمای مقاومت می‌باشند، برای رفع این مشکل باید به یک کار تبلیغی واقعی اقدام نمود.

در ادامه این نشست شیخ حسان مدیر اجرایی تجمع لبنان افزود: موضوع فلسطین باید از سمت علمای مقاومت زنده نگه داشته شود، به همین منظور باید اساسنامه‌ای برای این اتحادیه تدوین شود تا در آن یک برنامه‌ریزی مدون برای آینده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید موسی موسوی قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز گفت: اتحادیه علمای مقاومت تشکیل شد تا تفکرات خود را به عموم مردم نیز انتقال دهد، رسانه‌ها نیز در انتقال این تفکرات تاثیرگذار هستند و علمای مقاومت می‌توانند اندیشه‌های خود را از طریق رسانه به مردم نشان دهند و آنها را آگاه سازند.

در ادامه این نشست شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به دستاوردهای اتحادیه گفت: برخی از این دستاوردها شامل عضوگیری اعضای جدید، مقابله با تروریست خواندن حزب الله لبنان، مشارکت در کنفرانس‌های کشورهای مختلف، شرکت در مناسبت‌های سیاسی مختلف در عراق، بحرین، میانمار، توزیع افطار ماه رمضان در نوار غزه، تاسیس سایت اینترنتی و چاپ کتاب و بروشور و.... می‌باشد.

شیخ نعمانی در ادامه این نشست با بیان اینکه ایران مرکز و محور مقاومت است بیان داشت: موضوع مقاومت بدون هرگونه ترسی در جهان باید اعلام شود، ایران از یک سو دشمنان زیادی دارد و از سوی دیگر دارای موقعیت خاصی در منطقه می‌باشد، البته برای انکه مقاومت حفظ شود باید اندیشه مقاومت و فرهنگ آن را به جوانان خود منتقل کنیم.

در پایان شیخ بلال شعبان دبیر کل جنبش التوحید لبنان با بیان اینکه برای حمایت از مقاومت باید ابتدا با آمریکا مقابله کرد خاطرنشان کرد: آمریکا تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه می‌کند، همچنین آمریکا با بزرگ کردن اختلاف میان شیعه وسنی سعی دارد از این مسأله سو استفاده کند./202/816/ب1

ارسال نظرات