۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۶۷۹۳۴

کمیسیون رویارویی با چالش‌های فراروی جهان اسلام برگزار شد

همزمان با دومین روز از سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی شامگاه جمعه کمیسیون رویارویی با چالشهای فراروی جهان اسلام با حضور شخصیت‌های جهان اسلام در هتل آزادی برگزار شد.
کنفرانس وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دومین روز از سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی شامگاه جمعه (26آذرماه) کمیسیون رویارویی با چالش‌های فراروی جهان اسلام در هتل آزادی در چهار محور فلسطین و مقاومت اسلامی، بررسی بحران‌های یمن سوریه- عراق- بحرین، جریان‌های تکفیری و اندیشه وهابی و وحدت مذاهب و احیای تمدن اسلامی برگزار شد.

دکتر سعید الشهابی از اندیشمندان بحرینی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه برخی اختلافات دینی صبقه سیاسی دارد و دینی نیست اظهار داشت: در واقع این صبغه سیاسی از سوی دشمن برای اسلام طراحی شده است، بنابراین مقابله با جریان‌های تکفیری یکی از مشکلات مهم جهان اسلام است.

در ادامه این نشست حسن بغدادی اندیشمند لبنانی با بیان اینکه خوشبختانه کنفرانس امسال مصادف با پیروزی حلب شده است، خاطرنشان کرد: هدف تکفیری‌ها فقط شیعیان نیستند بلکه تمام ادیان و مذاهب را مورد تهدید قرار داده‌اند، پس باید با تمام قوا در مقابل آنها ایستادگی کرد.

شیخ عبدالمنعم الزین از سنگال در ادامه این نشست تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه اسلامی این است که برخی با مبانی دینی آشنایی ندارند، پس می‌توان گفت یکی از چالش‌های امت اسلامی جهل و نادانی می‌باشد، بدین ترتیب برخی درگیری‌های داخلی در کشورهای اسلامی نشات گرفته از فرهنگ بیگانه است.

در ادامه شیخ بهاء الدین الجبوری از استرالیا نیز طی سخنانی ابراز داشت: یکی از مسالی که در کشورهای اسلامی نهادینه شده است موضوع چالش فرهنگی و فکری است، امروزه آنچه به عنوان گروه‌‍‌های تروریستی تکفیری و داعش از آن یاد می‌شود محصول همین چالش است.

شیخ فارس الصلیبی از فلسطین در ادامه این نشست تاکید کرد: فلسطین یکی از موضوعات مهم جهان اسلام است، پس باید از فلسطین حمایت کنیم، زیرا تا زمانی که اسرائیل در فلسطین حضور دارد این چالش‌ها از بین نمی‌رود، پس با اتحاد و مقاومت باید صهیونیست را از بین برد.

دیار ابراهیم از ساحل عاج در پایان افزود: آنچه سبب به وجود آمدن این چالش‌ها شده است رعایت نکردن فرامین قرآن است، زیرا در قرآن بسیار به موضوع وحدت و دوری از اختلاف اشاره شده است، امید است برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها شرایط را برای حل چالش‌ها محیا سازد./202/816/ب1

ارسال نظرات