۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۶۷۹۴۰
کارشناس امور دینی اداره ارشاد اسلامی استان کرمان:

تفرقه مسلمانان سبب نابودی اسلام می‌شود

کارشناس امور دینی اداره ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: گروه های ضد اسلامی دست پرورده استکبار و استعمارند تا تفرقه میان مسلمانان را رقم زنند به همین منظور لازم است مسلمانان جهان هوشیار، بصیر و دشمن شناس باشند تا دسیسه دشمن را درک کرده و در دام آن قرار نگیرند در غیر این صورت عدم اتحاد و بصیرت مسلمانان سبب نابودی اسلام می شود به گونه ای که از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام عبد الحسین علیزاده

حجت الاسلام عبدالحسین علیزاده کارشناس امور دینی اداره ارشاد اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با وحدت شیعه و سنی عنوان داشت: آیین اسلام از مؤلفه های قدرتمندی همچون قرآن، کعبه و پیامبری بصیر همچون حضرت محمد (ص) برخوردار است از این رو مسلمانان دنیا مشترکات زیادی دارند پس با اتحاد و همدلی می توانند اسلام را تقویت کرده و خدمت بزرگی به اسلام بکنند.

وی بیان داشت: خداوند در آیه 103 سوره آل عمران تاکید بر حفظ وحدت مسلمانان دارد پس اگر همه مسلمان دنیا این آیه شریفه را سرلوحه کار خویش قرار دهند و آن را درک کرده و به آن عمل کنند قطعا در مقابل دشمنان پیروز خواهند شد و دشمنانشان در سایه وحدت آنان سست و ضعیف می شوند.

حجت الاسلام علیزاده خاطر نشان کرد: دشمن می داند اگر مسلمانان متحد شوند دیگر جایگاه و پایگاهی در عالم نخواهد داشت از این رو از هر فرصتی جهت تفرقه افکنی استفاده می کند و هر نوع دسیسه ای را به کار می گیرد تا تنها قدرت دنیا باقی بماند بنابراین با راه اندازی فرقه ها و گروه های ضد اسلامی همچون وهابیت، داعش و تکفیری ها، طالبان و سلفی ها، شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی در جهت رسیدن به اهدافش تلاش می کند.

وی افزود: این گروه های ضد اسلامی دست پرورده استکبار و استعمارند تا تفرقه میان مسلمانان را رقم زنند به همین منظور لازم است مسلمانان جهان هوشیار، بصیر و دشمن شناس باشند تا دسیسه دشمن را درک کرده و در دام آن قرار نگیرند در غیر این صورت عدم اتحاد و بصیرت مسلمانان سبب نابودی اسلام می شود به گونه ای که از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند.

کارشناس امور دینی اداره ارشاد اسلامی تشریح کرد: هرچند حق و باطل همواره وجود دارد و دشمن هرگز از تفرقه و توطئه دست بر نمی دارد اما لازم است در کنار آگاهی و بصیرت، آمادگی کامل جهت ایستادگی در برابر دشمن را داشته باشیم تا به واسطه درک قدرت اسلام حتی تصور توطئه و دسیسه علیه مسلمانان را از ذهن خود بیرون کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش علما و بزرگان در ایجاد وحدت مسلمانان گفت: در طول تاریخ سخن و عملکرد علما الگوی رفتاری و عملی مسلمین بوده و هست چراکه این افراد مورد وثوق جوامع خود هستند از این رو نقش آنان در روشنگری و آگاهی سازی بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام علیزاده رسانه را ابزاری قدرتمند در بصیرت افزایی دانست و ابراز داشت: طراحی و انعکاس برنامه های وحدت آفرین از علما و اساتید شیعه و سنی، اثر شگرفی در رفع اختلافات دارد بنابراین اصحاب رسانه در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی نقش حوزه های علمیه و دانشگاه را در وحدت آفرینی در جامعه مؤثر دانست و اشاره کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها به عنوان دو بال توسعه علم و آگاهی و پیشرفت در جامعه نقش مؤثری در ایجاد وحدت دارند چراکه با روشنگری نخبگان، فرهیختگان و بصیران دانشگاه و حوزه علمیه می توان بر آگاهی ملت ها افزود تا با تمسک به کلام الله مجید همواره در جهت وحدت و همبستگی امت مسلمان تلاش کنیم و پرچم اسلام را به دست با برکت منجی عالم بشریت برسانیم./302/9703/ب1

ارسال نظرات