۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۹۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

سیره رحمانی و مهربانی رسول اکرم باید در جامعه اسلامی رواج بیشتری داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم ما با هم بسیار مهربان و صمیمی بودند، گفت: امروز هم با توجه به سیره رحمانی و مهربانی رسول اکرم، باید مهربانی و رحمت مردم نسبت به یکدیگر در جامعه رواج بیشتری داشته باشد.
حجت الاسلام یعقوبی - سالروز میلاد حضرت محمد(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب استان، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، با رسالتهای طلبگی پرداخت و اظهار کرد: باید کسب رضایت الهی و تقرب به خداوند تنها هدف طلاب و روحانیان از فعالیت و تبلیغ باشد.

وی با اشاره به اینکه لازم است طلاب مهاجر الی الله بوده و به خوب یا بد بودن اوضاع مکانی و زمانی تبلیغ دین پایبند نباشند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان نباید به دنبال کسب مادیات باشند؛ زیرا طلبگی به معنای تلاش برای کسب معرفت و تهذیب به‌منظور هدایت جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به هفته وحدت، به اهمیت و جایگاه اتحاد و انسجام در جامعه اسلامی پرداخت و اضافه کرد: همه در هر سطح و جایگاهی که قرار دارند باید برای تقویت و تحکیم بیش از پیش وحدت در بین امت اسلام تلاش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه همه امت اسلام باید با تأسی از حضرت محمد (ص) با یکدیگر مهربان و همدل باشند، خاطرنشان کرد: اگر همه به سیره نبوی عمل کنند بدون شک وحدت مطلوب در بین امت اسلام تحقق می‌یابد.

وی همچنین بر افزایش مهربانی و محبت مردم نسبت به یکدیگر در جامعه بر اساس سیره نبوی تأکید کرد و با یادآوری اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم ما با هم بسیار مهربان و صمیمی بودند، افزود: امروز هم با توجه به سیره رحمانی و مهربانی رسول اکرم، باید مهربانی و رحمت مردم نسبت به یکدیگر در جامعه رواج بیشتری داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه بر لزوم هوشیاری همه مسلمانان در برابر تفرقه‌افکنی‌ها و فتنه‌های دشمنان تأکید کرد و گفت: یکی از فلسفه‌های جهان اسلام مقابله با فتنه و خاموش كردن فتنه‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصريح كرد: فتنه‌ها از زمان بعد از پيامبر اكرم (ص) به وجود آمده و تا زمان ظهور حضرت مهدي (عج) هم ادامه دارد؛ به‌گونه‌ای که اکنون هم تمام فتنه و درگیری‌هایی كه در عراق، افغانستان، پاكستان، ليبي و سایر کشورهای منطقه مشاهده مي‌شود تجربیات تاریخی مشابه آنها در قرآن آمده است.

وی اظهار داشت: امروزه هم در مناطق مختلف جهان عده‌ای افراد بی‌گناه به جرم مسلمان بودن كشته شده و در آتش جهل و بي‌خردي عده‌ای از دين بي‌خبر و گمراه می‌سوزند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر دوري از گناه، ظلم و خشونت، اضافه کرد: وظيفه ما اين است كه خود و خانواده خویش را از گناه و فجور بر حذر داشته و فرهنگ اسلام و سيره نبوي را سرلوحه اعمال خود قرار دهيم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بايد اصول والا و ارزشمند اسلام را در اعمال خود به كار برده و در برابر فتنه‌ها و فتنه‌انگیزها مقاومت كنيم تا بتوانیم دين مبین اسلام را از خطر مستكبران و نیروهای افراطی و تکفیری نظیر داعش نجات دهيم.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات