۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۶۷۹۹۱
امام جمعه موقت بجنورد:

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی بزرگ‌ترین دشمنان وحدت امت اسلام هستند

امام جمعه موقت بجنورد گفت: شیعه انگلیسی و لندنی و سنی وهابی آمریکایی با هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی بزرگ‌ترین دشمنان وحدت امت اسلام محسوب می‌شوند.
حجت الاسلام موسوی جاجرمی- امام جمعه موقت بجنورد

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، اظهار کرد: خدا، قرآن، رسول گرامی اسلام، حب اهل بیت (ع) و نعمت ولایت فقیه از مهم‌ترین عوامل وحدت‌آفرین در جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به نقش ولایت فقیه در تقویت وحدت جامعه اسلامی، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درایت بالا تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را رصد کرده و هشدارهای مورد نیاز را می‌دهند؛ ازاین‌رو تبعیت محض از فرمایشات معظم‌له سبب می‌شود اتحاد و انسجام اسلامی و ملی در کشور کوچک‌ترین آسیبی نبیند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی خاطرنشان کرد: در طول حدود چهار دهه اخیر استکبار جهانی و دشمنان اسلام ضربه‌های فراوانی از نظام اسلامی خورده‌اند که تمام این موفقیتها در برابر دشمن مرهون وحدت و انسجام موجود در کشور است.

وی اضافه کرد: اتحاد موجود در ایران اسلامی سبب شکست‌ناپذیری ملت ما شده؛ ازاین‌رو دشمنان اسلام و نظام اسلامی تمام تلاش خود را برای خدشه‌دار کردن این وحدت انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمنان برای تضعیف وحدت در بین امت اسلام راه‌اندازی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی است، افزود: اکنون شیعه انگلیسی و لندنی با سنی آمریکایی و وهابی هزینه‌های هنگفتی را برای خدشه‌دار کردن وحدت امت اسلام صرف می‌کنند؛ به همین دلیل لازم است همه مسلمانان بیدار و هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: شیعه انگلیسی در لندن با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی که با بودجه دولت انگلیس تغذیه می‌شوند مسائل مختلف را به‌گونه‌ای طرح و بزرگ‌نمایی می‌کنند که به بزرگان اهل سنت اهانت شده تا آتش اختلاف و تفرقه برای همیشه روشن نگاه داشته شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی ادامه داد: اسلام آمریکایی هم طوری فعالیت می‌کند که به مقدسات و عقاید شیعه بی‌احترامی شود تا از این سو شیعیان را علیه اهل سنت خشمگین کند.

وی اظهار کرد: باید همه پیروان شیعه و سنی بدانند هدف شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی برافروختن آتش اختلاف و تفرقه در بین شیعیان و اهل تسنن است.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: همه شیعیان و اهل سنت باید آگاه باشند مشترکات اسلامی بین آنها بسیار بیشتر از مسائل اختلافی و افتراقی است؛ ازاین‌رو باید با تکیه بر مشترکات و دوری از پرداختن به نقاط اختلاف در فضای عمومی، وحدت و همبستگی بین خود را تقویت کنند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات