۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۶۸۰۳۰
در جمع ائمه جماعات قم مطرح شد؛

واکنش آیت الله بوشهری به سخنرانی های تک بعدی برخی روحانیان

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به سخنرانی های تک بعدی برخی عمامه به سرها واکنش نشان داد و گفت: برخی می گویند جهنمی وجود ندارد و چیزی جز رحمت الهی در کار نیست اما هر دوبعد غضب و رحمت الهی باید مطرح شود.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده فعلی مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده فعلی مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در مسجد محله آبشار قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های پیامبر اسلا(ص) و ضرورت الگو گیری روحانیت از ایشان گفت: محبت، خوش برخوردی، سعه صدر و انتقاد پذیری پیامبر باید به روحانیت سرایت کند که می کند و کرده است.

وی افزود: اگر امروز اثری از دین خدا باقی است به دلیل وجود تعدادی روحانی است که در همه شرایط پای دین خدا ایستادند حتی در دوران سخت رضاخانی که شرایط سخت و خفقان حاکم بود روحانیت دست از آرمان خود برنداشت، حضرت امام می فرمودند که ما هرجا رفتیم مردم متدین را دیدیم که در پرتو شخص روحانی و اهل علمی بود که در آنجا حضور داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز بر روی نسل جوانان فضای مجازی، ست ستیزی و دین گریزی باز شده است، اظهار داشت: چه اهانت هایی که در این فضا به پیشوایان معصوم ما و علمای دین نمی شود اما باز هم می بینیم که مردم در مساجد، راهپیمایی ها و برنامه های عمومی انقلاب حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: این نشان می دهد پایه های اعتقادی مردم پایه های قوی است و دشمن هرچه تبلیغ می کند نمی تواند به هدف اصلی خود برسد، البته تبلیغ دشمن بی نتیجه نیست اما آنگونه که او می خواهد نیست؛ برخورد و رفتار پیامبر اسلام باید الگوی روحانیت باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر کارها خوب را تحسین می کرد و نسبت به کارهای زشت و نادرست بی تفاوت نبود، ابراز داشت: روحانی ما نباید امروز از کنار مسائل بی تفاوت عبور کند ولو این که در محله خود باشد.

وی عنوان کرد: ممکن است روحانیان توهین بشنوند و ناملایماتی ببیند اما در مسیر ادای رسالت خود نباید کم بگذارد و در انجام وظیفه نباید کوتاه بیاید، نقش عالم این است که از بهشت و جهنم و بشارت و انذار دین بگوید.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: بنده اخیرا شنیدم برخی از همین عمامه به سرها بالای منبر می روند که برخی از صحبت های آنان به صورت کلیپ در آمده است و گاهی نقش جری شدن نسل جوان را پیدا می کنند، می گویند جهنمی وجود ندارد و چیزی جز رحمت الهی در کار نیست.

وی اضافه کرد: این افراد منبر می روند که ما متأسفیم، چرا آیات قرآن را یک طرفه می فهمید، چرا بخشی نگر هستید و بخشی را فهمیده و بخشی دیگر را نمی فهمید، بله خداوند رحمان است اما هر دوبعد غضب و رحمت الهی باید مطرح شود، بله رحمت الهی بر غضب الهی سبقت دارد اما این بدان معنا نیست که خبری از غضب الهی نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که چرا برخی مردم را نادرست آموزش می دهند، گفت: پیامبر اسلام مبشر و نذیر است، اگر فقط رحمت باشد چرا پیامبر نذیر است و از چه می خواهد مردم را بترساند، متأسفانه امروز روشنفکران جامعه اسلام رحمانی را مطرح می کنند، ما مخالف اسلام رحمانی نیستیم اما پیامبر هم مبشر و هم نذیر است.

وی افزود: اگر پیامبر تنها مبشر بوده و نذیر نباشد افراد شرایط دیگری پیدا می کنند یا اگر فقط نذیر بوده و مبشر نباشد مردم دچار یأس و ناامیدی می شوند که اسلام برای تعادل بین این ها پیامبر را بشیر و نذیر قرار داده است، خطاب قرآنی عدم اطاعت از کفار که با پیامبر است امروز شامل حال روحانیت می شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که انسان نباید کاری کند که بوی سازش پذیری و تسلیم در برابر کفار استشمام شود، اظهار داشت: دشمن می خواهد جامعه اسلامی دست ها را به عنوان تسلیم بالا ببرد، مقام معظم رهبری بر جهاد کبیر تأکید بسیاری داشتند.

وی ادامه داد: جهاد کبیر به معنای عدم اطاعت از کفار و منافقان است، دشمنان و کفار خیر خواه ما نیستند از این رو می بینید که کار برجام به کجا رسید، بدعهدی های دشمنان را امروز می بینیم، دشمنان اذیت و آزار می کنند اما نباید از انجام وظیفه عقب بماند، کل دل مشغولی انسان نباید اذیت و آزار دشمنان و کفار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برنامه ها را نباید به دلیل آزارهای دشمنان تعطیل کرد، ابراز داشت: انسان باید توکل بر خداوند متعال داشته باشد، مبلغان دینی باید رسالت های خود را در عرصه های فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انجام دهند.

وی عنوان کرد: قم به عنوان یک شهر نمونه اسلامی مطرح است، ائمه جماعات قم با ائمه جماعات دیگر بسیار تفاوت دارند که قم عش آل محمد(ص) است، همه چشم ها به اینجا دوخته شده است، در اجلاسیه اخیر جامعه مدرسین و علمای بلاد که هزار و 500 نفر آمده بودند می گفتند که همه امید ما به قم و بزرگان و علمای این شهر است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: همانگونه که قبل از انقلاب اتفاقات قم به سراسر کشور منعکس می شد و جاهای دیگر الگو می گرفتند امروز هم این چنین است، هرچه مساجد ما از نظر معنویت بهتر و برنامه ها پرمحتواتر باشد می توانیم برنامه ها را به جاهای دیگر منتقل کنیم./1323/پ201/ج

ارسال نظرات