۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۶۸۰۳۹
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

امام صادق شیعه رابه معنای کامل به جهان اسلام معرفی کردند

حجت الاسلام زمزم زاده گفت: امام صادق حقیقت تشیع را ارائه کردند و همچنین شخصیتی بودند که شیعه رابه معنای کامل به جهان اسلام معرفی کردند، از این رو امام صادق را موسس مذهب تشیع می دانند.
حجت الاسلام زمزم زاده میلاد پیامبر و امام صادق

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: هیچ شخصیتی در جهان اسلام همانند وجود مقدس امام صادق( ع) موفق به پرورش و تربیت عالمان به مکتب اسلام نشده است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) بزرگترین معلم عالم اسلام است و توفیق تربیت کردن حدود چهار هزار نفر شاگرد در رشته های مختلف فقه، کلام، تفسیر و ادبیات را پیدا کردند و همچنین در تمام علوم اسلامی  شاگرد داشتند.

حجت الاسلام زمزم زاده اظهار داشت: امروزه هر معارفی که در سطح جامعه در بین تشیع مشاهده می کنیم برگرفته از امام صادق(ع) است.

وی افزود: فقه اسلامی امام صادق(ع) به وسیله شاگردان ایشان به دست ما رسیده است از این رو امام خمینی(ره) با استفاده از این فقه اسلامی قیام کردند و انقلابی جهانی را تشکیل دادند.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب که در دنیای امروز احیاگر دین هستند جامعه را برای ظهور امام زمان آماده می کنند و از شاگردان مکتب امام صادق هستند.

حجت الاسلام زمزم زاده یادآور شد: امام صادق حقیقت تشیع را ارائه کردند و همچنین شخصیتی بودند که شیعه را به معنای کامل به جهان اسلام معرفی کردند، از این رو امام صادق را موسس مذهب تشیع می دانند.

وی در پایان گفت: پژوهشگران ما باید به معارف مخفی مانده و پنهان شده در کلام امام صادق بپردازند و ما را در زمینه تولید علم از علوم مسموم غرب بی نیاز کنند./302/866/ب1

ارسال نظرات