۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۸۰۶۹
استاد حوزه علمیه:

ولایت فقیه محور وحدت در کشور است

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به جایگاه ولایت فقیه برای وحدت در کشور، گفت: تنها راه مقابله با نفوذ دشمن در جامعه و استحکام وحدت در کشور، تبعیت همگان از ولایت فقیه است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه امشب در مرزیکلای بابل با گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: هفته وحدت، ابتکار شایسته امام راحل در راستای تاکید اسلام در جهت اتحاد و همدلی جهان اسلام با محوریت قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

وی با بیان این مطلب که تفرقه موجب کاهش قدرت مسلمانان می شود، اظهار داشت: اختلاف در جوامع اسلامی پیامدهایی چون خفت ضلالت را در پی دارد و موجب تسلط دشمنان بر آنها می شود.

استاد حوزه علمیه به برخی از اشتراکات در اصول میان شیعه وسنی پرداخت و افزود: توحید، نبوت و معاد از اشتراکات میان شیعه و سنی و از اصول دین اسلام است و نباید مسائل فرعی موجب اختلاف میان مسلمانان شود.

وی ادامه داد: تنها مستکبران و دشمنان اسلام از اختلاف و تضعیف امت اسلامی سود می برند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که صحنه گردان اختلاف میان مسلمانان، استکبار جهانی و صهیونیسم قرار دارد، اذعان کرد: ادامه سلطه گری استکبار، چپاول مسلمانان، اسلام هراسی، درگیری و مسلمان کشی و نابود کردن سرمایه های کشورهای اسلامی مهمترین اهداف دشمنان اسلام از ایجاد تفرقه است.

وی افزود: عدم وحدت در امت اسلامی به ویژه در عدم ارتباط درست درمیان نخبگان و علما زمینه بسیاری از اختلافات را در میان امت اسلامی بوجود می آورد.

امام جمعه بابلکنار ظهور گروه های تروریستی را ناشی از اختلافات در میان امت اسلامی دانست و گفت: مشکلات در کشورهای عراق، یمن، فلسطین و سوریه ثمره همین اختلاف ها است و متاسفانه برخی دیگر از کشورهای اسلامی مانند ترکیه نیز در پازل برنامه ریزی غرب و دشمنان اسلام قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: دعوت قرآن به وحدت در میان مسلمانان یک حکم سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است که بسیاری از مشکلات امت اسلامی را رفع خواهد کرد.

حجت الاسلام بابائیان ولایت را محور وحدت در کشور بیان کرد و تصریح کرد: تنها راه مقابله با نفوذ دشمن در جامعه و استحکام وحدت در کشور، تبعیت همگان از ولایت فقیه است.

وی به ویژگی های برجسته پیامبر(ص) و لزوم الگوگیری جامعه اسلامی از ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن مجید پیامبر گرامی اسلام(ص) را اسوه و الگویی تا ابد برای بشر معرفی می کند زیرا پیروی از ایشان از نشانه های رفتار توحیدی یک مسلمان است./202/1313/ب1

ارسال نظرات