۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۶۸۰۹۳
رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی:

وهابیت تکفیری عامل اصلی جنایات نیجریه است

شجره گفت: وهابیت تکفیری در نیجریه عامل اصلی اقدامات خصمانه و خشونت‌بار علیه مسلمانان است، در واقع تکفیری‌ها با تحریکاتی که در نیجریه کردند خیلی از مردم بی‌گناه را به کام مرگ فرستادند.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود شجره، رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی شامگاه شنبه(27آذرماه) در مراسم اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به رفتار جریان‌های تکفیری در نیجریه، اظهار داشت: آنچه امروز در نیجریه به عنوان کشتار و جنایت علیه مسلمانان رخ می‌دهد تنها از سوی وهابیت تکفیری است.

وی ادامه داد: وهابیت تکفیری در نیجریه عامل اصلی اقدامات خصمانه و خشونت‌بار علیه مسلمانان است، در واقع تکفیری‌ها با تحریکاتی که در نیجریه کردند خیلی از مردم بی‌گناه را به کام مرگ فرستادند.

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی تأکید کرد: این اتفاقات در نیحریه تنها به سود عربستان و صهیونیست است، متأسفانه آنچه امروز برای شیخ زکزاکی اتفاق افتاده تنها به خاطر عملکرد تقریبی او است و دشمن نمی‌تواند این موضوع را تحمل کند.

شجره در پایان گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهد که قابل تقدیر است، اما همه ما در بازگشت به کشور خود سفیر تقریب و اهداف آن باشیم./816/202/ب2

ارسال نظرات