۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۶۸۱۴۹
امام جمعه قزوین:

نبی مکرم اسلام، عصاره همه پیامبران پیشین است

نماینده ولی‌فقیه استان قزوین گفت: نسبت پیغمبر اسلام(ص) به پیغمبران پیشین، رقابتی نبوده، بلکه پیغمبر خاتم، عصاره همه پیغمبران پیشین است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه  استان قزوین در مراسمی که به مناسبت ولادت رسول گرامی اسلام (ص) در سگزآباد برگزار شد، گفت: در خصوص امام زمان (عج) روایات و احادیثی داریم که قرار است کسی ظهور کند که زمین را پر از قسط و عدل می‌کند، بعد از این که عالم را ظلم و جور فرا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: این روایات و احادیث سبب شده تا همه ما منتظر ظهور منجی عالم بشریت، حضرت حجت بن الحسن (عج) باشیم و این روایات به ما خبر داده‌اند اگر یک روز از عمر زمین باقی مانده باشد، آن‌‌قدر طولانی می‌شود تا وعده الهی محقق شود.

خطیب جمعه قزوین با بیان این‌که درباره پیامبر (ص) همین شرایط وجود داشت، خاطرنشان کرد: همه پیغمبران الهی که پیش از نبی مکرم اسلام (ص) رسالت یافته بودند، آمدن پیغمبر خاتم (ص) را خبر داده بودند و همه منتظر ایشان بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: هر امامی که به امامت می‌رسید، امام پیش از خودش را تصدیق می‌کرد، امام بعد از خودش را معرفی می‌کرد و ظهور منجی عالم بشریت را بشارت می‌داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیغمبران هم این سه کار را انجام می‌دادند و پیغمبر قبل از خودشان را تصدیق می‌کردند، پیغمبر بعد از خودشان را معرفی می‌کردند و آمدن پیغمبر خاتم را بشارت می‌دادند و برخی از این‌ها در آیات قرآن آمده است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: در سوره اعراف خدای متعال از پیغمبر (ص) تمجید می‌کند و می‌فرمایند که این پیغمبری که ما از او تمجید می‌کنیم، همان کسی است که ما در تورات و انجیل در عصر حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) از او یاد کرده و آمدنش را خبر داده‌ایم.

وی یادآور شد: در آیه 6 سوره صف هم خداوند می‌فرمایند بشنوید سخن عیسی (ع) را که می‌فرماید ای بنی اسرائیل من فرستاده خدا هستم برای شما و توراتی که پیش از من آمده را تصدیق می‌کنم و آمدن رسولی را که بعد از من می‌آید را بشارت می‌دهم.

وی تأکید کرد: مخاطبان و امت عیسی بن مریم و حیطه رسالت ایشان، بنی ‌اسرائیل بودند اما پیغمبر خاتم (ص) برای همه اهل عالم به رسالت مبعوث شدند و رسالت ایشان به قوم یا قبیله خاصی محدود نمی‌شد و این رسالت همه زمان‌ها را نیز شامل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) شخصیتی است که عنوان خاتم النبیین را به خود می‌گیرد و وقتی ایشان خاتم پیغمبران است، قرآن هم خاتم کتب آسمانی است و اسلام هم دین خاتم محسوب می‌شود.

وی در ادامه ابراز کرد: پیامبر خاتم (ص)پس از خودشان، دین و رسالتی که خداوند بر عهده ایشان گذاشته بود را توسط جانشینانش که همان ائمه اطهار (ع) بودند، به مردم معرفی می‌کنند و این رسالت در نهایت به خاتم‌الاوصیاء منتهی می‌شود.

وی عنوان کرد: خاتم‌ الاوصیاء همان کسی است که چشم‌های همه ما منتظر ظهور ایشان است و پیغمبران گذشته همان‌طور که از آمدن رسول گرامی اسلام (ص) خبر داده‌اند، از آمدن ایشان خبر داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: نسبت پیغمبر اسلام (ص) به پیامبران پیشین، رقابتی نبوده است، بلکه پیغمبر خاتم، عصاره همه پیغمبران پیشین است و خداوند در خصوص پیغمبران فرموده که ما مکتب و آئین آن‌ها را به هم مرتبط و متصل کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: همان‌گونه که روایات متعددی در دست است که به نحوی علائم آخر الزمان را نشان می‌دهند، درباره پیغمبر (ص) هم علائمی وجود داشت که در آستانه آمدن ایشان، بروز و ظهور پیدا کرد./853/101/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات