۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۶۸۲۱۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم، اعطای سند افتخارمشاركت در تامين هزينه هاي مرمت عتبات عاليات به خير هشترودي و تجلیل از برگزیدگان جشنواره آوای انتظار در بناب از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی محرمی معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم خبر داد و گفت: این جشنواره در رشته‌های شعر، نقاشی، عکس، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود و هنرمندان استان می‌‌توانند آثار خود را در قالب این هنرها به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جشنواره مدافعان حرم با یاد و نام شهید کریمی از هشترود، همراه خواهد بود، از این رو اجرای جشنواره نیز ز 23 تا 27 دی ماه در همان شهرستان انجام می‌‌گیرد و آثار مورد نظر با حضور 15 تن از داوران مطرح استانی مورد قضاوت قرار می‌‌گیرد.
محرمی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارج نهادن به رشادت‌‌های رزمندگان جبهه مقاومت، تبیین نقش رهبر انقلاب در هدایت خط مقاومت و ترسیم چهره‌‌ی حامیان تروریست از جمله محورهای جشنواره است.


اعطای سند افتخار مشاركت در تامين هزينه هاي مرمت عتبات عاليات به خير هشترودي 
رجب علي محمودزاده، مسؤول نمايندگي ستاد بازسازي عتبات عاليات آذربايجان شرقي در شهرستان هشترود گفت: سند افتخار مشاركت در تامين هزينه هاي عتبات عاليات به محمود بخشي نژاد از خيران اين شهرستان اعطا شد. اين سند به منظور پاسداشت از خدمات اين خير در تامين هزينه يك خشت طلا براي ترفيع گنبد بارگاه نوراني امام حسين (ع) به وي اعطا شد. 
وي با بيان اين‌كه هزينه هر خشت طلا در راستاي ترفيع گنبد حرم اباعبدالله الحسين(ع) 21 ميليون و 500 هزار ريال است، گفت: از اين پس به مشاركت كنندگان در تامين هزينه هاي بازسازي عتبات عاليات سند افتخار اعطا مي شود.
محمودزاده همچنين از اعزام دومين كاروان اعزامي از هشترود براي بازسازي عتبات عاليات خبر داد و افزود: اين كاروان 10 نفره به مدت يك ماه و به طور رايگان براي انجام كارهاي بنايي، كاشيكاري و سنگ كاري در صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) عازم شهر نجف اشرف شدند.
گفتنی است، اولين كاروان اعزامي از اين شهرستان همزمان با اربعين حسيني تحت عنوان خادم الحسين(ع) عازم كاظمين شده بودند.


سومین جشنواره استانی مد و لباس برگزار می شود
علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره استانی مد و لباس، اظهار کرد: این جشنواره در راستای پیشگیری از ناهنجاری‌‌ها در زمینه پوشش و با هدف فرهنگ سازی و ارائه‌‌ی الگوی ایرانی اسلامی مد و لباس اجرا می‌‌شود.
محرمی یادآور شد: این جای تامل دارد که چرا یک برند و طرح کشوری مثل ترکیه به سرعت در جامعه ما اشاعه می یابد اما ما نمی‌‌توانیم فرهنگ غنی خود را در زمینه لباس به منصه‌‌ی ظهور برسانیم.
وی اضافه کرد: بر این اساس قصد داریم با اجرای جشنواره مد و لباس ضمن ارائه‌‌ی طرح‌‌های بدیع و مطابق با فرهنگ اسلامی ایرانی، در راستای تجاری سازی این طرح ها و تحق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
محرمی از برگزاری این جشنواره در فروردین ماه خبر داد و افزود: البته هنرمندان می‌‌توانند از هم اکنون آثار خود را در رشته‌‌های طراحی، دوخت، نقاشی و پژوهش ارائه کنند.


هفتمین جشنواره‌ ملی عکس فیروزه در تبریز برگزار می شود
هفتمین جشنواره‌ ملی عکس فیروزه در راستای استقبال از چشم انداز تبریز ۲۰۱۸، معرفی توانایی های فرهنگی و اجتماعی شهر و در امتداد فعالیت‌های سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تبریز برگزار می شود.
این جشنواره بر اساس شاکله کلی ساختار خود به‌صورت حضوری و در دهه نخست بهمن ۹۵ و در سه بخش ویژه، چهره‌ شهر تبریز (عکاسی مستند رنگی و سیاه و سفید)، فرش تبریز (عکاسی مستند و صرفاً رنگی از فرآیند تولید تا فروش فرش) و تلفن همراه برگزار می­شود.
بنا بر اعلام دبیرخانه این جشنواره در هر کدام از بخش‌ها هرگونه تغییر که بر جنبه‌های استنادی عکس خدشه وارد کند، پذیرفته نیست و امکان تغییرات فقط در حد اصلاح رنگ، نور و برش عکس خواهد بود و در بخش های «ویژه» و «فرش تبریز» فقط عکس های رنگی پذیرفته می شوند و در بخش های «چهره‌ شهر تبریز» و «تلفن همراه» هر دو شیوه رنگی و سیاه و سفید قبول است.
گفتنی است شرکت تمامی عکاسان کشور در این جشنواره آزاد بوده و عکاسان شرکت‌کننده به مدت پنج روز مهمان سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تبریز خواهند بود و علاقمندان برای ثبت نام و حضور در آن می توانند به پایگاه اینترنتی www.photographyofiran.com مراجعه کنند.


جشنواره «آوای انتظار» به کار خود پایان داد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در اختتامیه این جشنواره با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره گفت: یازدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار همزمان با میلاد مسعود پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) به مدت سه روز در شهرستان بناب برگزار شد که با استقبال خوب و گرم اهالی شهرستان مواجه بود.
حبیب صدقی از برگزاری جشنواره در دو بخش عاشیقلار و موسیقی سنتی خبر داد و تصریح کرد: ۱۶ گروه در یازدهمین جشنواره موسیقی «آوای انتظار» بناب شرکت کرده بودند که از این تعداد ۹ گروه به مرحله نهایی راه یافتد و تقویت موسیقی محلی و سنتی ایرانی در مقابل هجوم موسیقی غربی و ایجاد فرصت برای رقابت هنرمندان، هنرجویان و جوانان شهرستان در بخش موسیقی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی همچنین انتقال تجارب ارزنده پیشکسوتان به نسل جوان و نیز ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین مردم و ترویج اشعار مرتبط با موضوع انتظار در قالب آوای موسیقی محلی و سنتی را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد./935/303/ب3

 

ارسال نظرات