۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۶۸۲۱۳
در حرم رضوی تبیین می‌شود؛

«نقش ولی فقیه در تحکیم اندیشه مهدوی» ویژه خواهران

«نقش ولی فقیه در ترویج و تحکیم اندیشه مهدوی» در سلسله نشست های در سایه سار رضوان حرم مطهر امام رضا(ع) ویژه خواهران تبیین می شود.
ولایت فقیه

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: سلسله نشست های در سایه سار رضوان ویژه خواهران هر روز در دو نوبت در رواق های حضرت معصومه و دارالحکمه با سخنرانی استادان حوزه علمیه خواهران برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: «نقش ولی فقیه در ترویج و تحکیم اندیشه مهدوی» یکی از موضوعات در نظر گرفته شده در این نشست ها است که قبل نماز مغرب و عشاء در رواق حضرت معصومه(س) تبیین می شود.  

وی بیان کرد: از دیگر موضوعات مورد بحث و بررسی در این نوبت در رواق حضرت معصومه «سیره سیاسی و مبارزاتی امام جعفرصادق»، «فضائل پیامبراکرم در هدایت بشریت»، «رسالت انبیاء؛ تذکر، ارشاد، موعظه» است.

آثار و برکات وجود پیامبر

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آثار و برکات وجود مطهر پیامبر در چهار محور «تزلزل در نشانه هاي شرك در سرتاسر عالم»، «تضمین کننده حرکت مسلمانان به سمت تلاش بشري»، «ایجاد عقیده و گرایش به اسلام» و «مایه وحدت مسلمانان در همه ادوار تاریخ» قبل از نماز مغرب و عشا در رواق دارالحکمه بیان می شود.

وی افزود: سیره و رفتار امام جعفر صادق(ع) در چهار محور «سیره عبادی»، «سیره اخلاقی»، «سیره سیاسی و مبارزاتی» و «سیره تربیتی» موضوعاتی است که قبل از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحکمه به آن پرداخته می شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: قبل از نماز ظهر و عصر در رواق حضرت معصومه به موضوعات «پیامبراکرم مستجمع جمیع صفات عالی»، تعلیمات رسول اعظم(ص) با محورهای «درس وحدت»، «درس اخلاق»، «درس زندگی» و «درس علم آموزی رحمت و کرامت» پرداخته می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: هم چنین عوامل موثر در ترویج سیره نبوي در جامعه با محورهای «مهرورزي و مردم داری» و «حمایت از محرومان» قبل نماز مغرب و عشاء در رواق حضرت معصومه تبیین می شود.

وی یادآور شد: سلسله نشست های «در سایه سار رضوان» قبل از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشا در رواق های دارالحکمه و حضرت معصومه حرم مطهر رضوی دایر می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات