۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۲۹۰
امام جمعه طبس:

هم هدف بودن حوزه و دانشگاه برای پیشرفت کشور ضروری است

امام جمعه طبس گفت: حوزه و دانشگاه باید هم هدف باشند و هدفشان پیشرفت، استقلال کشور و جلوگیری از منکرات و چیزهایی که سبب عقب گرد جامعه می شود، نیز باشد.
مهاجریان مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس ظهر امروز در نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه پیام نور طبس با گرامیداشت یاد شهید مفتح اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مهم است و دشمن به این امر و اهمیت آن توجه پیدا کرد و شهید مفتح را در ورودی دانشگاه علم و صنعت به شهادت رساند.

امام جمعه طبس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره وحدت حوزه و دانشگاه می فرمایند «منظور از وحدت ادغام دو نهاد در همدیگر نیست و حوزه و دانشگاه دو شعبه از یک موسسه علم و دین هستند».

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: برای پیشرفت جامعه و کشور همدلی، هماهنگی و هم هدف بودن حوزه و دانشگاه لازم است.

وی اظهار کرد: در طول 35 سال انقلاب اسلامی وحدت به وجود آمده حوزه و دانشگاه اثرات و ثمرات بسیار زیادی داشته است.

امام جمعه طبس افزود: کسانی که به علوم مختلف و تکنولوژی های پیچیده دست پیدا می کنند همان دانشجویان مؤمن، بسیجی و کسانی هستند که ارتباط شان با حوزه قوی است.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان تاکید قرآن به علم آموزی خاطر نشان کرد: نباید به ایمان بدون دانایی و علم بدون ایمان اکتفا کرد چرا که علم بدون ایمان برای انسان در بسیاری از موارد مضر است.

در این نشست مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره شیطنت های دشمنان برای بر هم زدن وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: در خصوص حوزه و دانشگاه اصلا موضوع این نیست که اینها از هم جدا هستند و ما می خواهیم متحدشان کنیم.

جواد اکبری مطلق افزود: طرف مقابل می داند ما نگفتیم اتحاد بلکه گفتیم وحدت و متوجه شده کجا را دست گذاشتیم، وحدت یعنی یکی شدن و حوزه و دانشگاه یکی است.

وی تصریح کرد: طرف مقابل قرار را بر این گذاشت که این دو بال اجتماع را از هم جدا کند تا بتواند بر جامعه ایران مسلط شود.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه و دانشگاه یگانگی حاکم است ولی برای تخصصی کردن موضوعات، قدرت مبانی دینی را به دست حوزه دادیم و قدرت مبانی علمی و تجربی را دست دانشگاه سپردیم.

اکبری مطلق بیان کرد: هیچ علمی غیرالهی نیست، دانشگاه علم آفاق و تجربی را سیر می کند و انفس را حوزه کار می کند، نه اینکه حوزه علم آفاق یا حوزه علم، دین را کار نمی کند از این رو هیچ علمی غیردینی نیست./101/880/ب1

ارسال نظرات