۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۸۳۰۶
حجت الاسلام زمانی خبر داد؛

همکاری حوزه های علمیه با جمعیت علمای مسلمان لبنان

حجت الاسلام زمانی گفت: در معاونت بین الملل حوزه های علمیه با تجمع علمای مسلمین تفاهم هایی داشتیم تا کارهای مشترکی را انجام دهیم، این تفاهم چند سال پیش بوده و قرار شده که در مناطق گوناگون برنامه های پیگیری شود.
حجت الاسلام زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت های تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: این تجمع سازمانی است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز به کار کرد تأسیس شد که از امام خمینی(ره) الهام گرفتند.

وی افزود: این تجمع شامل علمای بزرگ شیعه و سنی می شود که حدود 250 عالم در آن حضور دارند و نیمی از آن ها شیعه و نیم دیگری سنی هستند، اخیرا هم اقدام به تأسیس تجمع در سایر کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام زمانی با بیان این که این تجمع پس از ارتحال حضرت امام، تابع فکر رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: کل این علمای شیعه و سنی به ولایت فقیه معتقد هستند، فکر این ها خوشبختانه فکر مقاومت و اسلام اصیل است.

وی ادامه داد: ما در معاونت بین الملل حوزه های علمیه با تجمع علمای مسلمین تفاهم هایی داشتیم تا کارهای مشترکی را انجام دهیم، این تفاهم چند سال پیش بوده و قرار شده که در مناطق گوناگون برنامه های پیگیری شود.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با بیان این که یکی از برنامه های سفرهای علمی اساتید از حوزه علمیه به لبنان و بالعکس است، ابراز داشت: خوشبختانه در این سال ها این برنامه به خوبی اجرا شده و تأثیرات خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: این تجمع هم علمای خود از شیعه و سنی را به ایران می فرستد و برنامه های علمی برگزار می شود، علمای اهل سنتی که به ایران سفر می کنند می خواهند که در استان های سنی نشین حضور پیدا کرده و از نزدیک به آنان ملاقات داشته باشند که این امکان هم فراهم می شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات